grub rescu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdv01

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Beste forumgangers,

Het is als volgt.

Ik heb windows 7 op mijn pc staan en had ubuntu er op. Ik heb vrij weinig met ubuntu gedaan en het nam alleen ruimte in beslag. Ik zou graag daar ipv Backtrack er op willen zetten.

Nu heb ubuntu er af gehaald en daarmee ook de grub file. Ik kan nu niet meer kiezen uit 2 besturingssystemen.(kan niets meer kiezen) Het geeft nu aan:

no such partition.
grub rescue>

Nu wil ik graag dat ik windows 7 weer kan booten zodat ik vandaar uit backtrack kan installeren.

Hoe doe ik dit

Mvg en bvd

JDV

http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/ download daar de windows 7 recovery disc, brand deze en stop deze in je dvd speler en zorg dat hij vanaf de dvd opstart.

vervolgens zal hij gaan zoeken naar besturingssystemen, en vervolgens kan je kiezen tussen een tweetal keuzes (de eerste staat windows 7 bij, de onderste iets met herstelpunten), kies de onderste, druk op volgende en meteen als hij begint op cancel.

vervolgens krijg je een lijstje met mogelijkheden te zien waarvan de onderste een command prompt window is, kies deze en type:

bootrec.exe /fixboot (druk op enter)
bootrec.exe /fixmbr (druk op enter)

sluit de prompt, stuk op herstart en haal de cd eruit, en hij doet het weer.

Top!, Kan je dit ook doen met een officieel Windows installatie cd/dvd

Wat nu als de originele cd ook niet gepakt wordt? Mijn harde schijf was kapot en heb een gereviseerde gekregen maar krijg ook de grub recue melding!
Maar hij pakt geen originele cd met windows xp

Je stelt een nieuwe vraag Judithsc.
Zonder te willen modereren, hiervoor hoor je zelf een vraag te openen.

Formatteren lost alle schijfproblemen met grub op. Dit kan waarschijnlijk wel met de Windows CDRom.
De computer opstarten van de Windows schijf kan alleen als de boot volgorde in de Bios/Setup met de CDRom drive bovenaan staat. Het kunnen booten van een cd is onafhankelijk van de harde schijf.

----------------------------------------------------------------------------------------

Eerdere vraag:
Je moet Windows hoogst waarschijnlijk wél weer nieuw activeren, wanneer je de opdrachten fixboot en fixmbr, zoals hierboven beschreven, uitvoert. Windows is tot dat je dat doet dan onbruikbaar. Vroegere Windows versies dan Vista waren wat toleranter hierin. Ik had graag een weg geweten hieromheen maar destijds, toen ik iemand kende die met dit probleem zat, er niets over kunnen vinden. Installeer Ubuntu beter niet als je het niet helemaal meer kwijtraakt.

MIjn excusses voor het niet nieuw maken van een topic.

Bedankt voor de hulp. Op dit moment is dus de computer bezig met het formatteren van de schijf.
Ik had zelf al zitten kijken in de bios, en had wel gezien dat de dvd speler werd gezien, maar nooit bedacht dat hij als eerste de boot moest nemen van de schijf ipv de standaard harde schijf.
Ook zerkom kon me hierbij niet helpen.
Toch fijn als je zo kan worden geholpen door mensen hier van het forum
nogmaals dank

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan