grub verdwijnt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijkie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
ik heb net op mijn oude XP pc openSUSE geinstaleert. openSUSE is geweldig, maar op een of andere manier verdwijnt Grub de volgende keer dat ik mijn pc opstart en boot hij direct naar Windows. hoe kan ik grub terugkrijgen??

ik heb net op mijn oude XP pc openSUSE geinstaleert. openSUSE is geweldig, maar op een of andere manier verdwijnt Grub de volgende keer dat ik mijn pc opstart en boot hij direct naar Windows. hoe kan ik grub terugkrijgen??

Nog even een keer opstarten met de Open SuSE dvd erin, en dan herstel kiezen :thumb:

Hmm, indien je na de installatie via Yast aanpassingen hebt gemaakt aan Grub, zou dit voor de 32bit versie wel eens een bug kunnen zijn :( Heb hetzelfde aan de hand gehad....
Tijdens de herinstallatie heb ik Grub volledig goed gezet (Windows moest als default starten voor de kids) en nadien geen issues meer gehad. Bij mij gaf het systeem herstel geen resultaat :(
OpenSuse herinstalleert enkel zijn OS, de /home folders blijven onaangeroerd zodat je configuratie werk en eventueel documenten gespaard blijven:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan