Grundig dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

bright

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Ik heb een Grundig dvd speler. Als ik er een dvd schijf in doe en ik sluit de lade dan gaat hij laden. Maar verder gebeurd er niets. Als ik nu de lade weer wil openen verschijnt er wel de tekst open maar gebeurd er niets. Pas als ik de speler uitschakel en de stekker uit het stopcontact neem en ik wacht een paar minuten dan kan ik nadat ik de speler weer heb ingeschakeld de lade openen. Als ik er geen schijfje in heb dan werkt het wel goed maar zodra er een schijf in zit gaat het fout
Ook alleen uitzetten is niet voldoende , de stekker moet er echt uit.
Iemand een idee ?

Openslopen? misschien een contactpunt die vervuild is, contactspray kan daarbij helpen, motoras, die de boel niet meer kan bewegen, met een dvd erin, kijken en proberen, met de kap eraf, kan leiden tot de ontdekking.

Openslopen is al gebeurd. Ik heb kunnen constateren dat wanneer je er een dvd in doet hij met de klok mee gaat draaien. Om uit te werpen stopt dat en draait even linksom en vervolgens gaat de lade open. Dit heb ik dus kunnen constateren nadat ik de stroom eraf en stekker eruit beh gehad. Als ik vervolgens de dvd weer laad blijft deze met de klok meedraaien.
Als er geen dvd in zit draait de motor ook niet en als er wel een dvd inzit wel Dus wordt het wel gedetecteerd dat er een dvd inzit. Hoe snel moet zo'n dvd eigenlijk draaien.Ik dacht altijd dat dit een behoorlijke snelheid had maar als ik het zo zie valt me dat wat tegen.

Het vreemde is , vindt ik , dat als de stroom er af is geweest het dan één keer wel goed gaat en dat het zonder schijje ook altijd goed gaat. Bovendien is het natuurlijk een probleem dat de schijf niet gelezen wordt.
Kan het zo zijn bedenk ik me nu even , dat als de motor niet meer op voldoende toeren kan komen dat zich dit probleem voordoet?

Smeer de asjes even, van motor en motorspindle, door er een kein druppeltje teflonspray, in/op te laten vallen, met een kwasje, o.i.d.

En ook de kunststof hevels en glijders met wat vasseline behandelen, of het teveel wat er meestal bijhangt ervoor gebruiken.

Loop ook de contacten even na, bij een cd/dvd speler werkt dat ook zo, er wordt een contact gesloten of juist geopend, als de lade eruit moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan