GSM aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Ik wil een gsm met een datakabel op mijn computer aan sluiten. De gsm is een siemens MC60, aansluiten via usb op pc met Windows 98 se. Op een usb aansluiting is aangesloten een printer, deze geeft geen probleem.
Programma`s is van siemens, driver geinstalleerd.Het programma geeft aan geen gsm aangesloten, bij zoekprogramma, kan niet vinden
bvd kerkuil

Wel op de juiste wijze geinstalleerd? Meestal eerst proggie installeren, daarna pas kabel en gsm aansluiten. Anders even alles de-installeren en opnieuw installeren.
Gebeurd er trouwens iets al je het programma van siemens niet opstart, maar wel de gsm aansluit en aanzet?

Op alle mogelijke manieren geinstalleerd, veranderd niets. Als ik de gsm aansluit zonder siemensprogramma gebeurt er niets.
Als ik het siemensprogramma laat zoeken vraagt hij welke com poort

En je hebt natuurlijk alle poorten al geprobeerd.
Vaag zeg, meestal ik het zo dat als je een willekeurig apparaat aansluit (en aanzet) op de usb=poort, dat de computer gelijk een melding geeft dat er nieuwe hardware gevonden is. Probeer het eens op een andere usb-poort (rechtstreeks) of als alle andere usb apparaten niet in de computer gestoken zijn.

Hallo, ik heb je vraag even verplaatst naar de juiste sectie.

Bij de MC60 heb je twee software pakketjes nodig.
De Siemens data suite.
En de DCA 510 data kabel software.

De laatste maakt een virtuele com-poort aan die via de usb kabel communiceert met je telefoon.
Mocht het nog niet lukken om verbinding te krijgen, kijk dan even in het datasuite programma om daar de com-poort te veranderen of steek de usb-kabel in een ander usb slot.

Ps. de software is ook zeer moeilijk te vinden.

Weet je zeker dat je de goede kabel hebt????
Ik heb ooit bij een samsung A-600 een kabel op de markt gekocht. Hij paste in de telefoon maar hij werkte niet.
Ik heb hem toen omgeruild voor een andere en die werkte wel terwijl het op het oog exact dezelfde kabels waren maar volgens de verkoper zijn er dus toch wel verschillen in.

Dus als je een imitatie kabel hebt zou ik daar ff goed naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan