gsm simlock vrij maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle456

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo ik heb een vraagje over simlock vrij maken. ik heb bij google websites gevonden waar je een programma kan downloaden om zelf je gsm te unlocken. dit kost een klein bedrag maar werkt het echt?? iemand hier ervaring mee?

Hoi,

ik weet niet wat een klein bedrag is maar er zijn zat winkeltjes die het ook niet te duur doen en dan weet je zeker dat het gaat lukken stel je voor het mislukt weg telefoon:confused:

Ps. Welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
Volgens mij werkt dat vaak niet (en dan ben je je geld kwijt). Je kan proberen om zelf met een code je GSM te unlocken: simlock vrij maken

Maar als dat niet lukt zou ik gewoon naar een belwinkel gaan.

Succes!

Als je telefoon een jaar oud is, is je provider verplicht volgens mij om de simlock van je telefoon af te halen.

Als je telefoon een jaar oud is, is je provider verplicht volgens mij om de simlock van je telefoon af te halen.

Onjuiste redenering, de provider is dit niet verplicht.
De gebruiker kan deze tegen redelijke kosten de unlock code en de handleiding hiervoor aanvragen bij de provider van het toestel. Dit werkt altijd het beste.

Weet niet waar je woont, maar op de zwarte markt in beverwijk vindt je op elke hoek wel een paar gasten die hem kunnen unlocken voor je voor een klein bedrag. Met garantie en geheel legaal..

Laatst bewerkt:
Sorry Jackall, maar:

De simlock van een GSM verwijderen ("unlocken") is legaal. Sterker nog, een provider is verplicht om na één jaar de telefoon simlock-vrij te maken als de klant daarom vraagt. Firmware hacken mag echter niet.

In Nederland moet een simlock één jaar na aanschaf verwijderd worden door de provider (gratis!) als de klant daarom vraagt. Mensen doen dit ook wel zelf, met op internet gevonden codes, of schakelen een bedrijf in om hun toestel simlock vrij te maken. Dit soort unlocken is legaal maar gebeurt natuurlijk wel op eigen risico. Het laten aanpassen of vervangen van de firmware (de software in de telefoon) is daarentegen illegaal, want het schendt het auteursrecht.

http://www.iusmentis.com/beveiliging/simlock-verwijderen/

Sagem

Hallo kan iemand mij helpen want ik wil mijn sagem telefoontje online simlock vrij maken maar ik weet niet hoe.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan