GSM stuurt ongewenste berichten na verwisselen simkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spuitelf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Na het nemen van een abonnement bij een andere provider kocht ik ook een nieuwe simkaart. Sedertdien stuurt mijn GSM dag en nacht berichten met een beveiligingsnummer van ? de oude kaart of van de GSM naar mijn zus. Ik krijg deze niet stopgezet. Ik vermoed dat ik dat ooit eens zo ingesteld heb om dit nummer te kennen ingeval van diefstal. Dit bericht zou dan maar eenm:rolleyes:alig mogen gestuurd worden maar dit blijft zich maar herhalen. Wat kan ik doen?

Waarschijnlijk heb je een programma als Prey ooit geïnstalleerd op je telefoon en deze heeft sim detectie.
Zodra je er een nieuwe sim in stopt gaat o.a. Prey ervan uit dat je toestel gestolen is en slaat alarm aan degene die je hebt ingesteld in het programma en dus in dit geval je zus.

Je zal dus moeten inloggen op de site van Prey ( of welk programma je dan ook hebt geïnstalleerd) en daar je instellingen wijzigen/goedkeuren.

Helaas zo een programma hebben we nooit geïnstalleerd, we hebben ook al de oude sim terug eringestoken en proberen te verwijderen maar dan vraagt hij een 8cijferige code en we weten echt niet wat die code wel zou zijn. Zelfs de helpdesk van samsung weet het niet en hebben ons nu naar een service verdeler gestuurd, is nogal wat uit de buurt dus dat is afwachten tot ik er tijd voor kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan