Een wat late reactie, maar misschien heb je er alsnog wat aan.
Samsung M110:
Robuust toestel met een beperkt aantal functies. Minder functies, dus kunnen er ook minder oorzaken zijn voor een defect. Verder is het stoot-, stof- en spatwaterresistent (het eerste natuurlijk met een maximum naar redelijkheid). Nadeel is dat de camere slechts VGA is (0,3 mp) en dat het toestel slechts dual band is (echter alleen maar belangrijk wanneer je in het buitenland belt buiten Europa en Azië).
Verder misschien een rare suggestie: Sharp McLaren 770SH:
Deze laatste is een clamshell (of 'klaptelefoon' zoals zommigen het noemen) wat als voordeel heeft dat het scherm en toetsenbord afgedekt is. En er is geen ruimte tussen de toetsen (waarnee het toestel stof- en spatwaterweerstand heeft). Het materiaal is stevig plastic en het toestel is vrij licht. Het ontwerp is redelijk plat en hij is vrij groot wanneer je hem openklapt. Je kunt hem dus ook makkelijk tussen je schouder en oor houden, als je er handig in bent (ik krijg het persoonlijk nog niet eens voor elkaar met die oude draaischijftelefoons van PTT Telecom).
Een maatje van me heeft deze en hij is stukadoor. Er zit veel zooi op (aangekoekt spul), en hij werkt nog steeds. Het is tevens een telefoon met moderne functies als UMTS, videobellen, mp3, etc.. En voor de F1 fans (en dan met name hen die McLaren supporten) is het ook leuk. Nadeel: slechts een 1,3 mp camera en hij is lelijk (eigen mening uiteraard). Tevens is hij wat duurder dan de M110. Ook ben je met dit toestel gebonden aan Vodafone (je moet dus of een Vodafone pre-paid hebben, of Vodafone abonnement), tenzij je hem simlock-vrij laat maken omdat hij onder het Vodafone-label wordt uitgebracht (Vodafone sponsort het McLaren F1-team, dus vandaar).
De M110 is de bouwvakkertelefoon bij uitstek. Wil je wat meer functionaliteit, dan is de 770SH een leuk alternatief. Een verdere vergelijking tussen de twee toestellen is hier te vinden:
KLIK
De door enkelen hier voorgestelde 3310 is naar mijn mening een mindere optie. Ten eerste wordt hij niet meer gemaakt. Reparatie (als je hem überhaupt nog ergens kunt vinden) oid via een officieel kanaal kun je dus vergeten. Verder is het toestel niet stofdicht, wat voor een bouwvakker toch wel belangrijk is.
Hmm, ik zie nu pas dat 'Geetje' reageerde op een 7 maanden oud topic. Lekker nuttig....

Zet die eerste zin van me meteen in een versterkte context.