gsm voor de eerste keer opladen wanneer en hoelang

Status
Niet open voor verdere reacties.

groentje1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Beste.

Ik heb een galaxy ace plus besteld die ik binnenkort binnen krijg.
Nu weet ik van mijn andere gsm s dat je de levensduur van de batterij nogal kan verminderen door hem de eerste keer maar half op te laden of constant in en uit de pc te pluggen waardoor hij ook oplaad een foute stroom dan nog wel.

Met dit in men achterhoofd zou ik het graag eens goed doen.
Ik heb al veel gezocht maar niemand is zeker of je hem meten moet opladen of eerst leeg moet laten lopen en hoelang je moet laden.
Dus hierbij deze 2 vragen moet je je gsm meteen opladen of eerst laten leeglopen en dan opladen,en hoelang moet je hem dan opladen.

Mvg groentje1

Staat in de documentatie die je erbij gekregen hebt.

Je moet de telefoon eerst helemaal opladen zonder te gebruiken en de telefoon nooit volledig leeg laten gaan.

ok bedankt voor je reactie maar er zit tegenwoordig niet veel documentatie meer bij hoor.
Ik ben bij een kennis eens gekeken in het doosje (hij heeft de zelfde) en daar zet enkel enblaadje bij hoe je de batterij er in steekt enzo de rest moet je zelf maar vinden op.
Dus meteen opladen zonder op te starten en dan tot hij vol is bedankt.

Je kan gewoon de telefoon gebruiken. De accu's zijn een flink stuk verbeterd. De eerste nacht de telefoon laten opladen, dan heb je al gauw 8 uur oplaad tijd gedaan.

Dat er geen documentatie bij zit is raar. We hebben bij ons voor het werk een aantal van die dingen in gebruik gehad en daar zat wel degelijk documentatie bij. Dit is ongeveer een jaar geleden.

Mijn lange termijn geheugen is erg goed, ik weet zeker dat wat ik eerder vermeldde in de documentatie stond. We hadden er zelfs nog een discussie over.

Laatst bewerkt:
ik vind het niet zo vreemd vroeger was de doos 20 keer zoo groot en zat er vanalles bij nu is het doosje net groot genoeg voor de lader en de gsm en dat is het
hoelang het opladen duurt maakt me niet uit ik laat hem wel 12 zitten ofzo maar het was vooral of ik hem eerst moest gebruiken tot hij plat was of niet

Het is inderdaad een klein doosje. Dan zit een plastic houder bovenop waar de telefoon in zit. Daaronder zitten dan de kabels etc. en de documentatie (boekje) op formaat van het doosje. maar goed, dit kan ook via de website van Samsung af te lezen zijn.

Laatst bewerkt:
Waarom een slotje? Indien de vraagsteller vindt dat het opgelost is, dan kan deze de status van de vraag op "Opgelost" zetten.

PS hier kan er een Nederlandse handleiding gevonden worden voor de Ace plus;
http://www.samsunggalaxyaceplus.org/handleiding

Laatst bewerkt:
Staat er inderdaad in maar deze handleiding sit niet bij de telefoon dat staat er ook in.
Bedankt allebei voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan