GT 520, zal hij werken of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikke300

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
hoi iedereen,

ik wil een videokaart bestellen voor de verjaardag van mijn zoontje waar hij een beetje mee kan gamen (minecraft). ik zag toevallig deze: http://www.alternate.nl/html/product/EVGA/GeForce_GT_520_(01G-P3-1525-KR)/903738/?event=search

maar aangezien ik geen idee heb of deze kaart zal werken in mijn pc wil ik het graag aan jullie vragen. wat ik weet is dat er op dit moment een kaart in de pc zit PCIex16 is en dat de nieuwe kaart minstens een 300 watt voeding nodig heeft (ik heb een 305 watt voeding dus ga er van uit dat dat geen probleem is). zou iemand mij zo spoedig mogelijk kunnen vertellen of deze kaart zal werken of niet (mijn zoontje's verjaardag is maandag en er zit dus wat spoed achter, mijn eigen schuld natuurlijk). roep maar als jullie meer info nodig hebben :)

mvg daniel

Minecraft is met vrijwel iedere kaart prima speelbaar....
is Minecraft nu niet speelbaar?

kun je de volledige specificaties eens opschrijven van de pc?
dit kun je zien met programmas zoals PC-wizard klikerdeklik

van een HD3450 naar een GT520 kun je niet echt een upgrade noem

Laatst bewerkt:
mijn zoontje wil fatsoenlijk dayz en minecraft kunnen spelen zonder lage fps zoals hij dat noemt. weet jij een lowbudget kaart die dat kan. hier zijn de specs Moederbord : Dell 0HH807
Chipset : Intel i945G/GZ
Processor : Intel Pentium D 820 @ 2800 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 3450 (Microsoft Corporation WDDM 1.1)
Harde Schijf : SAMSUNG HD080HJ/P ATA Device (80GB)
DVD-Rom Station : SONY DVD-ROM DDU1615
Monitor Type : Dell Computer DELL E173FP - 17 inches
Netwerkkaart : Broadcom BCM5751 NetXtreme Gigabit Ethernet PCIe
Besturingssysteem : Windows 7 Enterprise Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (32-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 3.7 AAN 7.9

das wel moeilijk zo te zeggen
Dayz mod gebruikt de Arma 2 engine die kan heel licht ingesteld worden (behoort tot de zwaardere games)
nu zit je met die pentium D processor net boven het minimum dus LOW settings is wel mogelijk maar of een andere videokaart hierbij gaat helpen is de vraag
het kan ook zo zijn dat de processor het hele systeem traag maakt

ik zou het zelf persoonlijk houden op maximaal een HD7750 of GTX650 die kosten zo rond de 90 euro
echter heb je hier weer een voeding nodig die rond de 450 watts kan leveren en daar zit je met dit systeem ver onder!

maar als ik heel eerlijk moet zijn raad ik een upgrade voor dit systeem af
90 euro spenderen om een spel op low detail zonder lag te spelen is niet echt winst gevent als je het mij vraagt...
je bent beter uit als ergens op marktplaats een tweede hands pc van rond de 300/400 euro kan vinden

Laatst bewerkt:
dus jij raad aan een nieuwe processor en videokaart te kopen? suggesties?

eh ik raad een nieuw/2de hands systeem aan....

nieuwe processor op dit moederbord gaat vrijwel niet meer daar voor is hij te oud
hier kunnen alleen nog de oude Core 2 Duo cpu's op

verder vraag ik mij ook af hoe het zit met de behuizing?
is deze klein? of is dit een standaard toren.
als deze klein is zul je ook een nieuwe behuizing moeten aanschaffen want dan passen de nieuwe kaartjes er niet in!
zelfde geld trouwens ook voor de voeding!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan