GT 620 of GT 630

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbertNL

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
10
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen, maar ik weet niet welke videokaart ik moet nemen:
De Geforce GT 620 of de Geforce GT 630.
Ik gebruik het voor simulatiespellen zoals Euro Truck Simulator 2.

Ik heb de computer nog niet gekocht, maar ik weet al wel de specs ervan:

Processor: AMD Athlon II X4 631
Behuizing: Micro ATX Piano-black
Voeding: 450Watt ATX voeding
Optical: DVD-ReWriter 22x
Moederbord: MSI A55M-P33 FM1
Videokaart: Nvidia GeForce GT 620 -of- Nvidia Geforce GT 630
Geluidskaart: Standaard onboard
Netwerkkaart: 10/100MB Ethernet
Hardeschijf 500GB SATA-II 7200RPM
Geheugen: 4GB DDR3 werkgeheugen
OS: Windows 7 Home Premium

Nou is dus mjn vraag: Welke videokaart moet ik nemen. En redt de voeding dat wel?
Alvast bedankt!

Gr. Robbert
 
Hey robert welkom op het forum!

Sinds de 'Kepler' Gpu's uitkwamen werden ook de low end GPU's bekend gemaakt het zit zo:

de GT 620, GT 630, 640, GPU's zijn zoals ze met een mooi woord zeggen 'Re-Brands' dat betekend dat het geen nieuwe generatie GPU is en gewoon een oudere (GT 5XX Series) GPU is
deze zijn dus ook niet gebaseerd op de 'kepler' GPU's
Deze GPU's zijn echter echt 'Marketing Gpu's' om gewoon Leken (die niks weten over pc's) laten denken
Voorbeeld: Wow hij heeft een 'Nvidia Geforce GT620' dat moet wel een goede PC zijn!
Werkelijkheid: het is gewoon een trage GPU die tegenover de ingebouwde GPU in de CPU geen/kleine hogere prestatie's afleveren

Wat ik graag van jouw wil weten is of je bereid bent om een 'Custom' pc te laten maken of dat je liever een merk wilt
als je een zogenaamde 'custom' pc neemt heb je meer prestaties's voor minder geld.

Andere opmerkingen over het systeem:

CPU is niet meer bij de tijd, een beetje achterhaald
RAM is niet erg veel je zult bij game's veel meer RAM nodig hebben

Hier een kleine samenstelling gebaseerd op een budget van rond de 799 Euro
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...483003]=1&product[555977]=1&product[496893]=1

Inclusief assemblage, zonder een versie van windows
 
Bedankt voor de reactie!
Dit is dus al een samengestelde pc. Ik heb op www.game-debate.com gezien dat de GT 630 nog best wel redelijk was. Hij kan bijvoorbeeld wel Battlefield 3 spelen, en die is best wel zwaar. Eigenlijk speel ik geen zware spellen, behalve dan Euro Truck Simulator 2.
Ik ga er sowieso op vooruit, omdat ik nu als processor een AMD Sempron 3000+ en als videokaart een Nvidia FX 5200 heb.

Dus als ik goed begrijp is de GT 630 eigenlijk helemaal niet zo goed?
 
Neen, je kunt beter een AMD Radeon HD 7770 nemen
ik heb hem zelf ook (lol net als van dat spotje) maar hij is erg vlot, superstil, energiezuinig, en standaard uit de fabriek geoverklokt (door sapphire)
 
Die videokaart wordt mij eigenlijk weer een beetje te duur.
Maar wat is er dan mis met een GT 630?
En is een GT 440 dan een betere keus?

EDIT: De GT 630 is een Kepler GK108
 
Laatst bewerkt:
Maar dan nog. het is gewoon te traag. als je het vloeiend wilt kunnen spelen word het niks met die kaart
 
zo ongeveer 120 euro. Ik heb hem voor 109,95 kunnen krijgen bij de computerland ik vind het wel een goede winkel vooral de service. niet te vergelijken met een Mediamarkt, Mycom, Dixons of BCC vooral als het om PC's gaat het zijn een beetje geeks xD

Maar met een beetje speurwerk kan je voor 100 euro al krijgen dacht ik. ik kan je wel zeggen dat je er van verstelt zult staan van de prestaties. voor een goede GPU van Nvidia betaal je al snel 270 euro en bij AMD is alles wel wat goedkoper en zelfs nog sneller *momenteel heeft Nvidia wel de snelste Single GPU kaart*


Met vriendelijke groet AsusUser

Verstuurd vanaf het Wii Internetkanaal
 
Geen probleem.

Zet de status van deze vraag A.U.B op "opgelost" want anders krijgen we mensen die later gaan antwoorden op een vraag die eigenlijk al opgelost is

Edit: ik zie dat je dat al had gedaan, Sorry voor ongemak :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan