Gt 9500 vervangen in mijn oude Hp :P

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellzklein

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Hallo beste lezers en forum gebruikers:)

Ik heb een vraag en ik zit met het volgende hoop dat jullie mij meer kunnen informeren.

Ik heb een 5 jaar geleden een hp dell gekocht in de dixons :S uberdumb but anyways haha ik heb er 2 gig werkgeheugen in gedaan en een keer de video kaart verandert. naar een 7900 gs, toen een 9500 gt en die zit er nu nog steeds in. Nou is laats mijn voeding kapot gegaan.. die heb ik vervangen door een 330 watt tagan

Ik speel een online spel, een ruimte spel en sinds kort merk ik gewoon dat de video kaart het niet meer trekt. ik zet alles elke keer maar op het laagste van het laagste zodat ik iig kan presteren ingame. Gewoon een te oude pc op dit moment geen mogelijk heid om een compleet nieuw systeem samen te stellen.. maar wel toe aan vervanging denk ik van de video kaart..
Nou ben ik dus gaan kijken en ik heb echt geen flauw idee wat er nou bij mij in past. ik ben gestopt bij de 9850 gtx en dat wat ik nu allemaal zie en lees zegt mij vrij weinig tot niks..
Ik heb wel een speccy log mischien kunnen jullie mij meer uitleggen?
Heb een redelijk kleine kast. maar ben tog op zoek naar een goeie kaart om mischien tog nog een jaartje te kunnen knallen voor weinig maar maximale prestatie?

http://speccy.piriform.com/results/nikimoXBJtccidVyzIM0kfh

Hopelijk kunnen jullie mij verder informeren
M.V.G J. Maksurilla

Beste kellzklein,

welke spellen speel je vooral?
Je moeder bord heeft een pci-express x16 slot en die zit niet helemaal onderaan dus ruimte speelt geen rol(denk ik).
ik kan niet zeggen of je je systeem moet gaan vervangen aangezien ik niet weet welke spellen je allemaal speelt (en wilt spelen), maar
als je dat zou gaan doen moet je waarschijnlijk alles vervangen (cpu,mobo,ram & voeding)

maar zoals ik al zei kun je uit veel videokaarten kiezen, maar let wel op je voeding. want deze is redelijk klein.
hier kun je berekenen hoeveel watt jouw systeem vraag (ik kwam op 300w uit, en 350w met een nieuwere videokaart):
hier kan je grafische kaarten op papier met elkaar vergelijken:
http://www.hwcompare.com/
en hier staan benchmarkt voor grafische kaarten:
http://www.videocardbenchmark.net/

Veel succes!
http://support.asus.com/powersupply.aspx?SLanguage=en

Hallo Gijs1, Bedankt voor je reactie

Ik speel op dit moment alleen nog maar het spel Battlestar galactica online die draait op een unity webplayer engine gewoon via browser en volgens mij vraagt die redelijk wat want ik zet alles elke keer maar naar hoogste prestatie en de kwaliteit is beneden laag, daarmee heb ik onwijs veel lag als er veel spelers in het spel zijn en loop die vaak vast.. mijn pc een dikke vette glitch ofso en dan ben ik weer bestuurbaar.. weet niet of je bekend bent met het spel? Iig hoop ik met een nieuwere video kaart als mijn 9500 gt een tijdje weer vooruit te kunnen.. hellaas zit een nieuwe zelf samengestelde pc er nu even niet in, mischien over een halfjaar dus hoop ik dat hiermee nog even te kunnen over bruggen :D ook zit ik er aan te denken om er een ssd hardeschijf in te zetten. weet jij of dit iets zal oplossen aan snelheid van de computer?

Iig bedankt voor de links ik ga er is even goed op lezen en die lijst met nvidia kaarten ook super handig!! nu weet ik waar de 9500 is geindigd..
bedankt voor de info alvast!

M.v.g J.Maksurilla

hij zegt trouwens bij de minste aanpassing dat ik er al dik over heen zit:S

Nieuwe videokaarten vebruiken niet altijd veelmeer vermogen,

ik heb even jouw videokaart vergeleken met de HD 7750, (90 euro)

http://www.hwcompare.com/11852/geforce-9500-gt-ddr2-vs-radeon-hd-7750/
zoals je ziet verbruikt hij 5 wat meer, dat kan je voeding wel aan denk ik.
theoretisch presteert hij 2-3 keer zo goed en via de benchmark test 6 keer zo goed.

maar je moet kijken of je hierna een nieuwe computer wilt of je computer wilt updrade (in de vorm van nieuwe cpu moederbord en ram)

want als je een nieuwe computer koopt is het zonde als je nu een dure videokaart (en voeding?) aanschaft.
en als je de computer upgrade kan je beter nu een goede videokaart kopen ipv een videokaart die net iets beter is en dan daarna weer een nieuwe videokaart.

lag door veel mensen kan ook komen door slechte internet verbinding, je kan je internetsnelheid testen op speedtest.net

een ssd schrijf heeft een hogere leessnelheid dan een harde schrijf, hierdoor start de computer sneller op, laden programma's sneller maar het heeft geen effect op het spelen van games (op het laden van bestanden na)

Oke, ja klopt.. ja zo heb ik meerdere al geprobeerd samen met de power test die je me gaf .. als ik al de goeie pentium heb ingevoerd blijf ik of maar uitkomen op 400 of 450 watt.
Oke ehm gewoon een standaard 50 mb internet, zal het daar ook wel aan liggen :P..

Ja maar ik ga zeer zeker als het geld mij toelaat over ongeveer een jaar een nieuwe bouwen..
Dit is echt maar zon Hp systeem waar je niks mee kan.. alleen wil hem nog voor een jaartje ongeveer wel mee kunnen werken.
OKe ja precies dat is ook zo! dat zeg ik ook altijd. alleen daarbij weet ik dat deze pc daarna nog niet weggaat. waarschijnlijk gaat deze dan door naar mijn dochter.
Dus vandaar :) oja wat ik nog wou weten is, wat als ik een video kaart haal maar hij komt er dus net over heen over de wattages van de voeding ? dan is die stuk of ? dat vroeg ik mij af.
Oke alvast bedankt voor de reactie

Je voeding zal dan nu wel op z'n maximum zitten, probeer dus als je een videokaart koopt hem niet boven de 60W te kopen.

50Mbps internet is erg snel, ik heb 8Mbps en alles werkt prima, daar zal het dus niet aal liggen.

als je de computer zelf in elkaar gaat zetten zal ik nu alvast een nieuwe voeding kopen voor de zekerheid.
volgens mij gaat er niks kapot als je voeding te weinig watt (geen wattage) levert, maar ik zou het voor de zekerheid nog even navragen.

Oh! oke ja dat vond ik ook al vreemd bij mijn schoonmoeder was het 15mb via kpn:S.. maar ze zijn hier bezig geweest met de glasvezel ook! gister keek ik op speedtest had ik maar 24 mb:S bij de normale upc test 50. vandaag via de test ook gewoon 50.. hmm ja precies. wat wel vreemd is dat de kaart altijd op 230 wat heeft gedraaid:S en nu sinds nog geen week een nieuwe dus van 330.
Mischien toch handigger als ik wel een voeding koop zit ik iniedergeval goed.. en die kaart die je aangaf is wel een hele mooie! ..

ehm en mag ik je nog vragen welke jij mij daarin kan aanbevelen van de 7750? ik zie ze van verschillende merken en verschillende grootes en snelheiden.. msi? of asus of club3d

Het verschil tussen de merken is het geheugen, kloksnelheid koeling(geluid) service en garantie,
het is maar net van welk merk je houdt. zelf heb ik een club 3d kaart en die bevalt prima.

je videokaart kan wel op je computer minder goed presteren doordat je processor niet goed genoeg is (bottleneck effect)
je kan even bijhouden hoeveel % je cpu verbruikt tijdens het gamen

Laatst bewerkt:
oke ik zie gewoon 100 % maar heel weinig geheugen gebruik. hij piekt gewoon op 100%:(

Laatst bewerkt:
denk dat me cpu het dan gewoon niet trekt ik zie de plugin van het spel wat ik spel bij taakbeheer gewoon constant op 97 100 staan

Ja, het upgrade van je gpu is meestal wel het beste, maar als je de videokaart al 2 keer hebt vervangen kan de cpu de videokaart niet meer bijhouden en is de verbetering niet groot.

voor het upgraden van je computer kom je op iets boven de 300 euro uit (i5 3550 190 euro, 8gb ram 40 euro, mobo 50 euro, voeding, 40 euro) en dan moet je de videokaart er nog bij.

ja precies, kan maar beter even wachten en gewoon een goeie bouwen ipv van upgraden toch bedankt voor al je info!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan