GTA 2 multiplayer maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Spy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
227
Hallo.

Ik wil graag beginnen met een GTA 2 multiplayer te maken. Ik weet dat Rockstar zelf al een multiplayer heeft uitgegeven voor GTA 2. Maar daar zitten standaard gamemode's bij, en mij lijkt het wel leuk dat de speler dan zelf een gamemode kan maken en spelen met zijn vrienden.

Zelf heb ik serieus geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar krijgt.

Daarom zoek ik iemand die me mee kan helpen en de eventuele dingen kan uitleggen.

Ik schrijf deze topic in de VB sectie omdat ik het van plan ben om te schrijven in VB.

Wil je helpen of een reactie geven? Kan dat in dit topic.

Maikel.
 
Ik vermoed dat het spel in C geschreven is, dus je kan niet even in een andere taal beginnen.

1. C leren. (http://www.cprogramming.com/tutorial.html)

Vervolgens dien je de interne werking van het spel te kennen en begrijpen. Je gaat dus de source code/ development kit/ mod kit moeten zoeken en deze analyseren.

2. Sourcecode

Als je zover bent (ga je al een paar maanden zoet mee zijn) kan je je best game programming bestuderen: begrijp je game logica? ben je vertrouwd met complexe ADT's als spelbomen,grafen,geavanceerde wiskunde, kan je algoritmes programmeren?...

3. Geavanceerd programmeren

Volgende stap is network programming (http://beej.us/guide/bgnet/output/print/bgnet_A4.pdf) (sockets/multithreading/client/server/...)

4. Network programming

De laatste stap is om broncode te schrijven die gebruik maakt van de game logic en de resources van het spel zelf en je mod ook effectief bruikbaar te maken in het spel.

5. Mod schrijven

Succes :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan