GTA 4 spelen gaat langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hoi,

ik heb vandaag voor het eerst GTA IV geinstalleerd op m'n pc. Toen ik het ging openen, ging het nog snel, maar zodra ik in het spel kom, gaat de besturing extreem langzaam. Ik heb in het instellingen-menu de graphics naar low-quality gezet, maar het helpt weinig. Toen nog GAMEBOOSTER geprobeerd, maar lukte ook niet. Kan het zijn dat GTA IV nog niet werkt met een Windows 7 64x systeem?

Het gaat om dit systeem:

Pentium DUALCORE E5300 @ 2.60 Ghz
3,00 GB Ram

Te weinig info over je systeem!

Doe hier eens een test voor het spel en plaats de volledige uitslag hier: www.canirunit.com.

Daarbij geef ik nu al aan dat de minimale eisen die het spel stelt eigenlijk een stuk hoger moeten liggen of fatsoenlijk te kunnen spelen.

Heey,

hij zegt dat de videokaart niet goed is, maar hij heeft toch alle vereiste dingen??:

Minimum Recommended CPU
Minimum: Intel Core 2 Duo 1.8GHz, AMD Athlon X2 64 2.4GHz
You Have: Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz
PASS

CPU Speed
Minimum: 1.8 GHz
You Have: 2.60 GHz Performance Rated at: 3.9 GHz
PASS

RAM
Minimum: 1 GB for Windows XP / 1.5 GB for Windows Vista)
You Have: 2.9 GB
PASS

OS
Minimum: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3 / Windows 7
You Have: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition (build 7600), 64-bit
PASS

Video Card
Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+
You Have: Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card

Required - You Have
Video RAM 256 MB - 1.3 GB
3D Yes - Yes
Hardware T&L Yes - Yes
Pixel Shader version 3.0 - 4.0
Vertex Shader version 3.0 - 4.0

Sound Card
Minimum: Yes
You Have: Realtek High Definition Audio
PASS

Free Disk Space
Minimum: 16 GB
You Have: 202.7 GB
PASS

Laatst bewerkt:
Nee, als je faalt bij de videokaart betekend dat dus dat je niet alle vereiste dingen hebt!
De test is immers gemaakt om te zien of je pc voldoet aan de eisen.

Je probeerd GTA4 te spelen met een onboard videokaart! Die zijn helemaal niet geschikt om mee te gamen!

Ik ben eerlijk gezegt verbaasd dat het spel uberhaubt opstart...

En het heeft in dit gevan niets te maken met jou windows versie.

Enige oplossing hier om het spel soepeler te spelen is een adnere losse videokaart aanschaffen (en misschien dan ook een nieuwe voeding)

Spel gekocht, dan terug naar de winkel of in de buidel tasten voor een upgrade voor je pc. Het is helaas niet anders.

Hoi,

Dankjee voor de info, maar wat is dan het verschil tussen de onboard-videokaart en de losse videokaart, qua spelen(en techniek)?
En hoe duur is een goede, losse videokaart en moet kun je hem gewoon in het moederbord steken?

Laatst bewerkt:
Hoe duur is lastig te zeggen. Ligt geheel aan je budget en wat je ervan wilt (let wel,voeding is ook belangrijk in dat plaatje! Je zal dan ook even meoten kijken welk merk en wattage jou voeding heeft.).

Een losse kaart kan in het moederboard inderdaad, maar moet wel een pci-e kaart voor een pci-e slot, agp kaart voor agp slot. Dus dat ligt er ook weer aan welke aansluiting je hebt.

Een losse videokaart heeft zijn eigen geheugen, koeler en word appart van stroom voorzien. Ze zijn een stuk krachtiger (om het even simpel uit te leggen) dan een onboard kaart. Die laatste zit letterlijk in je moerderboard en zijn eigenlijk puur voor het weergeven van beeld.

Dus al met al is de aanschaf van een neiuwe videokaart afhankelijk van een aantal factoren, de huidige voeding, het slot op je moederboard en het budget.
En dan nog de kwaliteit waarop jij het spel wilt spelen!

Ok ik begrijp het nu. Het probleem is alleen dat de garantie vervalt, als ik de kast openmaak.
Of kan het ook op een Pentium 4 2,8 Ghz met nVidia?

Je garantie kan never vervallen door het openen van de kast! Die sticker zit er alleen om ervoor te zorgen dat iemand die niet weet hoe en wat, niet gaat rotzooien in de kast. Je kan de kast dus gewoon open maken.

Sterker nog, je zal wel moeten, want dat is de enige manier om te zien welk merk en wattage voeding je hebt.

Wat kan ook op een P4? En nvidea is een merknaam, welk type hebben we het dan over? Minimaal zou een 7900 genoeg moeten zijn, maar dat gaat ook echt niet soepel draaien.

grand theft auto episodes from liberty city loopt langzaam

hey ik heb het zelfde probleem
gta episodes from liberty city loopt langzaam ik heb de grapice gepruts en het meeste dingen op low gezet maaar het helpt nog steed niet help plz:(
info over mijn systeem vind je hier

fabriekant:acer

Desktop PC
Processor Intel Core i3 540
4096MB RAM - HD 1.5TB (1TB + 500GB SWAP REVOVIEW)
ATI Radeon HD5450 (512MB)
DVD-brander
HDMI
Geheugenkaartlezer
Windows 7 Home Premium (NL-FR-UK) service pack 1
+ Acer Revoview (RV100-Multimedia Full HD Speler)

help mij plz

hallo

grand theft auto episodes from liberty city loopt langzaam
hey ik heb het zelfde probleem
gta episodes from liberty city loopt langzaam ik heb de grapice gepruts en het meeste dingen op low gezet maaar het helpt nog steed niet help plz
info over mijn systeem vind je hier

fabriekant:acer

Desktop PC
Processor Intel Core i3 540
4096MB RAM - HD 1.5TB (1TB + 500GB SWAP REVOVIEW)
ATI Radeon HD5450 (512MB)
DVD-brander
HDMI
Geheugenkaartlezer
Windows 7 Home Premium (NL-FR-UK) service pack 1
+ Acer Revoview (RV100-Multimedia Full HD Speler)

help mij plz:d

Deze topic is van 2010, dus lang niet actueel meer. Tevens is het niet toegestaan om mee te liften in iemand zijn / haar topic. Graag een eigen topic aanmaken.

Deze sluit ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan