GTA 4 Stoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Hey,

Ik speel GTA 4 helemaal op zijn max. en hij laad ook gewoon en ik doorspelen zonder lag. Alleen wat ik nu zo jammer vindt is dat er vaak nog gebouwen laden tijdens het spelen. of er vallen stukken wegdek weg. of metrorails. Ook de tekst op de snelwegborden laadt pas laad.

Ik vraag mij dus af hoe dat kan... wat de Radeon HD4850 moet met gemak GTA 4 aankunnen op highest lijkt mij.

Systeem specs:

- Windows Vista 64-bit
- Intel Core 2 Duo E8400 (3,00Ghz)
- Sapphire ATI Radeon HD4850 512MB
- 4GB geheugen

Als jullie meer moeten weten hoor ik het wel

Mwah, een hd4850 haalt het volgens mij net. Maar veel ruimte zal je niet over hebben. Ik denk echter niet dat dat het probleem is. Ik denk dat het probleem waarschijnlijk ligt bij je hardeschijf. Gewoon omdat dat deze niet snel genoeg is. Het zou ook kunnen liggen aan gta iv zelf. OP mijn xbox360 kom ik soms ook nog wel eens tegen als ik vol ga met een turismo van het ene eiland naar het andere ga. Hierbij laden sommige textures ook wat langzamer.

als je details distance op max zet dan hoor je hier zo goed als geen last meer van te hebben?

maar ik vind het wel knap dat je met dat systeem gta4 op max kan spelen.
ik vind het uberhaupt knap dat je alles op max kan spelen met 512mb vram.

Als ie op 800x600 speelt is t niet zo raar hoor ;)

jawel, details op max, resolutie heeft is niks over gezegd.

dat is gewoon vanzelfsprekend, als hij max zegt dat hij ook normale resolutie heeft.

Ik moet je wel teleurstellen, je PC is zeker niet goed genoeg. Ik heb een betere PC dan jij 9800GX2 en een dual processor met 3.16GHZ, ik heb het probleem ook (als ik hem heel hoog heb staan). Je hebt nu gewoon de dingen te hoog staan, zet het wat lager en het ziet er wat minder mooi uit.

Maar wat is je doel? dat je de verkeersborden kan lezen? want als je hem lager zet wordt dat ook minder scherp dus kan je dat ook weer minder goed lezen.

als iemand zegt dat hij gta4 op max speelt ga ik er van uit dat alles op max staat dus ook resolutie.

gta4 heeft zowieso al een slecht of geen AA waardoor het er op lage resoluties er bagger uit ziet.

dat ter zijde.

het probleem wat je hebt lijkt me onoplosbaar. dit heeft te maken met de snelheid van je processor e.d. hoe hoog je de details distance hebt staan en gta zelf.

dit probleem had gta sa ook heel erg. het is wachten tot er een patch komt die dit oplost of er mee leven.

natuurlijk kun je er ook voor kiezen om langzamer te gaan rijden waardoor je de pc meer tijd gunt om alles te laden :P

Meen je dat nou! :O Naja zit niks anders op denk ik dan...

Ik heb me systeem even met canurunit getest en dit kwam eruit:

Grand Theft Auto IV
System Requirements Lab Analysis

CPU
Recommended: Intel Core 2 Quad 2.4GHz, AMD Phenom X3 2.1GHz

You Have: 2 processors running - Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz FAIL: Sorry, your CPU does not meet this recommended requirement. If you really want to make this product fly, click the 'We Recommend' button to check out some great computers.

CPU Speed
Recommended: 2.4 GHz

You Have: 3.00 GHz PASS

System RAM
Recommended: 2.5 GB

You Have: 4.0 GB PASS

Operating System
Recommended: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 64-bit (Build Service Pack 16001) PASS

Video Card
Recommended: 512MB NVIDIA 8600+ / 512MB ATI 3870+

You Have: ATI Radeon HD 4800 Series () PASS

Video Card Features
Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 512 MB , You have - 2.2 GB

Video Card 3D Acceleration: Required - Yes,
You have - Yes

Video HW Transform & Lighting: Required - Yes
You have - Yes

Vertex Shader Ver.: Required - 3.0
You have - 4.0

Pixel Shader Ver.: Required - 3.0
You have - 4.0

Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 8.14.10.662 FYI: Your video card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper video card driver versions are important to the proper operation of your product.

Sound Card
Recommended: Yes
You Have: Luidsprekers (Realtek High Defi PASS

Sound Card Driver Version
Your driver version number is: 6.0 FYI: Your sound card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper sound card driver versions are important to the proper operation of your product.

Free Disk Space
Recommended: 18 GB

You Have: 513.4 GB PASS

Mijn processor voldoet niet :S 3,00Ghz Duo tegen 2,4 Quad?? Dan is Duo toch sterker?

En me videokaart heeft 2,2 GB geheugen?

Laatst bewerkt:
nee, geen 2.2 gig geheugen. Dit is het totaal van de videokaart + het gedeelte wat ie deelt met je werkgeheugen ;)

ik heb precies soms dit zelfde probleem! Ik zie alleen palen en mensen! Ik moet dus gokken waar ik naartoe rijdt!

Soms heb ik hier echt geen zin in, en dan zet ik de game op het menu, ga naar de wc, en pak een groot glas drinken!

Als ik terug kom, is alles weer geladen en kan ik zonder zorgen gewoon weer verder spelen!

Misschien helpt deze tip :P :thumb:

Dan heb ik een waterbuik aan het einde van de dag xD
Wat een ***keuze heb ik gemaakt met die 4850 hahahaha xD

Dan heb ik een waterbuik aan het einde van de dag xD
Wat een ***keuze heb ik gemaakt met die 4850 hahahaha xD

4850 is prima kaartje... tuurlijk het kan altijd beter maar als dat je budget niet aanstaat is dit een prima keuze...

GTA4 is nou eenmaal een super zwaar spel. je processor faalt trouwens voor de recommended test op canirunit wss is dat de reden dat alles langzaam laadt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan