Gta 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Beste,

ik heb recenteijk GTA 4 gekocht (was sterk afgeprijsd).
Ik installeer het spel en ik contateer dat het spel zeer traag loopt.

Mijn pc heeft volgende eigenschappen.
Intel Core 2 quad 2.4 Ghz, 5 GB RAM, Nvidia Geforce 9400 GT 1 GB...

Dit zou toch genoeg moeten zijn om alles op hoge resolutie te draaien. Maar zelf op minimum blijft het traag lopen.

Weet er iemand raad??

Mvg,
Captainsparrow.

Je zou moeten voldoen aan de recommended specs, hoewel een betere graka wel gewenst is.
Welke windows draai je, die kan ook enigzins een botleneck zijn(compat problemen)?

Misschien dat je GTA IV op een grafische chip van de cpu draait en niet op de gpu

Dat wil niks zeggen. Bovendien is de 8600 GT een snellere kaart dan de 9400 GT.

Ja, maar dan moet je wel rekening houden met je voeding. Veel videokaarten hebben extra stoom nodig en je voeding moet dit natuurlijk wel aankunnen.

Ik neem aan als je zegt "Maar zelf op minimum blijft het traag lopen", dat je de resolutie ook naar beneden heb gehaald?
Ik heb zelf ook GTA IV, en heb een laptop uit 2011/2012 die ook niet meer alles kan draaien, maar als ik alles op minimum heb staan en de resolutie op 800x600 (of ééntje lager), krijg ik toch makkelijk 30 FPS.
Ziet er niet al te mooi uit natuurlijk op een lage resolutie, maar daar zijn dan weer mods voor :thumb:

Bekijk bijlage 235227

Bekijk bijlage 235229

Als je voor de mooiheid wil spelen zou je toch echt een nieuwe videokaart, of een hele nieuwe computer, moeten kopen, maar voor het verhaal van het spel, en gewoon lekker rond rijden en dingen omver rijden, is het best wel te doen.

(Vergeten toe te voegen, de onderste screenshot heeft een mod, genaamd iCEnhancer)

Laatst bewerkt:
Hoi. Kweet nu niet of ik de resolutie lager heb gezet. Maar het is een goede tip. Ik speel GTA voor het spel zelf en niet voor de graphics..,

Bedankt voor uw reactie.

Hallo iedereen. Ik heb de resolutie teruggebracht naar 800 x 600. Nu draait het spel vlotter.

Bedankt voor alle uitleg.
Vriendelijke groeten
Captainsparrow

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan