GTA Episodes From Liberty City hapert

• Onderwerp starter Onderwerp starter BV96
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BV96

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Ik heb een paar dagen geleden GTA Episodes From Liberty City gekocht voor PC.
Maar als ik het aan het spelen ben gaat het altijd heel traag en hapert het soms.
Ik speel dit op mijn laptop dus misschien ligt het daar aan.

Specificaties laptop:
Merk: HP
Processor: Intel Core i5
Harde schijf: 1TB
RAM: 6GB
Videokaart: AMD Radeon HD 6490M (1024MB)
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (64 bit)

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals bijvoorbeeld de drivers van de videokaart te upgraden maar dan krijg ik een error.
Momenteel speel ik het spel met alle instellingen op medium maar dat is niet veel verschil.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.

Ik heb even gezocht naar info over je video kaart, want ik ken de kaart niet echt. En wat ik kan vinden is het volgende:

http://www.amd.com/us/products/notebook/graphics/amd-radeon-6000m/amd-radeon-6400m/pages/amd-radeon-6400m.aspx

Een goede review van je kaart vind ik niet echt, vandaar de bovenstaande site.

Wat ik kan vinden op die site is dat je kaart niet echt heel erg goed is ofzo. Maar omdat ik het nog steeds niet helemaal zeker wist ben ik verder gaan zoeken, en kwam ik hier:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=488560

De persoon in kwestie hier heeft dezelfde kaart, maar een betere processor dan jou. En op die site staat aangegeven dat eflc alleen goed draait op low settings.
Dus hoe hoog heb je je settings staan? Want als je het naar medium of hoog zet, krijg je dus het probleem wat jij zegt.
Sowieso is gta 4 en daarmee EFLC dus ook, niet echt een spel dat goed draait op laptops. Het kan wel, maar dan heb je dus vaker kans op problemen zoals dit..
Hoe snel is je i5 processor eigenlijk. Misschien dat het daarmee ook wat te maken heeft.

Je hebt trouwens geluk dat je EFLC probeert, want gta 4 zelf is nog niet echt geoptimaliseerd, met die 1.0.7.0 patch, waar de EFLC inmiddels op de 1.1. nogwat zit. Maar ja, dat is allemaal niet belangrijk..
Probeer het dus eens in te stellen op low, en een resolutie tussen de 800x600 en 1280x720. Misschien helpt dat.

Groet van Martijn

Laatst bewerkt door een moderator:
videokaart lijkt me sterk. Ik speel hem met een ati hd 4550 op bijna medium. Jij speelt hem vast wel op high

Had je het over mij?
Ik speel hem maxed out ja, zei het op 1280x720 voor betere framerate.
Maar goed, ik zeg ook alleen maar hier wat dat andere forum zei. Het zou kunnen, ik weet het niet..
Anyway, moet ie wel redelijk aan de praat te krijgen zijn, zei het op low, zei het op medium..

Groet van Martijn

even ter verduidelijking dit gaat om een notebook kaart
klikerdeklik is geen echte game kaart alles moet op low detail wil je zonder lag kunnen gamen..

Bedankt voor de snelle antwoorden, ik ga het direct uitproberen.

Ik heb het geprobeerd met alle instellingen op Low en een resolutie van 800x600 maar het blijft nog altijd even traag.
Weet er iemand nog een andere oplossing? Alvast bedankt.

Das echt vreemd. Hij zou t toch moeten doen..
Misschien even een mailtje sturen naar rockstar?

http://support.rockstargames.com/anonymous_requests/new

Aangezien ik mijn seriecode kwijt ben kan ik niks sturen (heb grijze textures soms)
Maar aangezien jij wel een seriecode hebt, kun je hier je vraag heen sturen. Moet alleen wel in het engels..
Vergeet trouwens niet om een dxdiag mee te sturen, dit doe je zo.
Start -> dxdiag typen -> 64 bit dxdiag openen -> alle gegevens opslaan (op bureaublad) -> forumulier van rockstar invullen-> attach a file kiezen -> en dan het bestand op je bureaublad selecteren,
Rock* wil namelijk altijd graag een dxdiag erbij hebben.
Mocht die 64 bit dxdiag er niet bij staan kun je die stap over slaan. Dan heb je geen 64 bit geinstalleerd, maar dat lijkt me gek met 6gb ram.

Groet van Martijn

Bedankt voor je antwoord ik zal het zeker is proberen.

ps: sorry dat ik nu pas antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan