GTA IV (4) Wilt niet starten na graphics instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mva1997

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
209
Hallo Helpmij,

Ik heb sinds kort GTA IV (4). Het valt mij op dat gebouwen en wegen doorzichtig zijn. Dus ik ging even het internet op om te kijken wat het probleem was, even later bleek het aan de graphics te liggen. Dus mensen raden aan om ''LaunchGTAIV.exe als snelkoppeling neer te zetten op het bureaublad en vervolgens ''-norestrictions'' toe te voegen aan het target (doel). Dat had ik dus gedaan. Start 'm op, wacht even tot ik RGSC-schermpje krijg en vervolgens op 'play' klik, daarna ben ik naar options gegaan, en daar de graphics aangepast. Toen weer op 'play' geklikt en vervolgens gewacht tot hij klaar was met 'laden'. Ik heb uiteindelijk het laden laten duren tot 5-10 min. Toen heb ik maar gewoon Ctrl+Alt+Del ingedrukt en Taakbeheer gestart, en wat bleek, er stond 'Reageert niet'. Dus dat '-norestriction' gedoe had dus invloed op het laden. Dus heb ik het proces beëindigt (want geforceerd sluiten ging niet). Toen heb ik de 'regel' verwijderd en vervolgens het spel weer opgestart. Toen was alles weer het oude. (Even voor extra info: reso. 800x600; v.b.n.o. Low, Low, 10, 10, 10, 1, 10).
Ik heb toen daarna nog even op het internet gespeurd en zag dat er (schijnbaar) weinig mensen op de laptop spelen (op een desktop dus). Misschien dat het (ook) daaraan ligt. Alvast bedankt.

BVD,
mva1997

--------------------------------------------
Toshiba C155-14E
Windows 7 Home Premium (64-bit) (SP1)
Intel Core i5 3210M CPU @2.50 Ghz
4gb RAM
500gb HDD
Prestatie-index: 4,7
 
Laatst bewerkt:
Zolang je de minimale eisen hebt, zou het niet aan je hardware moeten liggen. Maar het kan zijn dat het bij laptops anders ligt.. Probeer eens de laatste patch van de Rockstar site te halen. Ik geloof 1.0.7.0 als ik me niet vergis.

Verder probeer je videokaart te updaten en eventuele andere drivers, dat kan al een hoop schelen.
 
Ben niet zo van 't updaten... Kan je even uitleggen hoe je je videokaart etc update?
 
bij de zoekbalk van de startknop tik je apparaatbeheer in. Als je dat gedaan hebt klik je daarop en zie je verschillende icoontjes. Als er een rood of geel uitroepteken staat is het raadzaam de driver te updaten/te vervangen. Waarschijnlijk staat hij onder de categorie beeldadapters. Als je met de rechtermuisknop erop klikt, kun je zoeken naar nieuwe drivers. Als je geen nieuwe vindt kun je een stuurprogramma voor je videokaart installeren(net zoals nvidia dat heeft met GeForce etc.).
Het beste is om ze eens allemaal af te gaan, misschien zijn er wel een paar updates nodig.
 
Ben ze net even allemaal afgegaan, geen updates. Heb de patch ook geïnstalleerd. Alleen nu: ''Kan de ordinaal 5365 niet vinden in DLL-bestand xlive.dll.'' Wat nu??
 
Ik neem aan dat het een legale versie is? Zoja, dan mis je het bestand xlive.dll als het goed is. Die zou je voor gta 4 gewoon van het internet kunnen downloaden.
 
Ja is legaal. Maar het staat gewoon in de lijst met bestanden.
 
In die patch zitten: Media1; Patch7Notes_EN; TitleUpdate; UpdateTitle; Die laatste heb ik aangeklikt met rest heb ik niks gedaan.
 
Een patch is toch gewoon een kwestie van installeren? dan zou gta iv automatisch moeten updaten naar 1.0.7.0
 
Ik heb nu dat 'xlive.dll'' bestandje gedownload, en vervangen. Maar nu dit: ''GTA IV FATAL ERROR: XNetStartup failed - Please re-boot your system and/or re-install the game''. Ik heb de eerste gedaan. Dat hielp niet. Daarna de tweede, maar ja dan heb je het probleem weer van begin af aan. Dus ik die patch enz.. geïnstalleerd. Weer die melding: ''Kan de ordinaal 5365 niet vinden in DLL-bestand xlive.dll'' Wat nu?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het niet weten, je moet eens proberen te zoeken via Google of misschien zijn er wellicht andere leden die het weten.
 
Hallo,

Als ik het goed heb is XLive.dll een bestand voor in en bestandsmap dus niet de GTA IV folder.
Als daar al een Xlive.dll in zat is dat raar, gebruik je toevallig een trainer?
Xlive.dll is namelijk ook de naam van een asiloader die je nodigt hebt voor de trainer.

Dus als je een xlive.dll hebt in GTA IV map zonder een trainer is dit erg raar.
Heb dit probleem ook gehad.
Ik raad een deïnstallatie aan met Revo-uninstaller.

Succes!
 
Het is uiteindelijk helemaal gelukt! Een vriend mij had precies het zelfde probleem en die is er achtergekomen hoe je dat moest fixen, dus heeft 'ie dat ook even voor mij gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan