Gta IV afspelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

graudon50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
hallo,

ik wil een videokaart kopen voor gta iv af te spelen en deze kaart heb ik in gedachten:
http://www.alternate.nl/html/produc...GeForce_9/MSI/1GB_D3_X_N9800GT-MD1G_R/354090/
Zal deze goed genoeg zijn?
nog wat info over mijn computer.
of moet er nog meer veranderd worden?

CPU
Minimum: Intel Core 2 Duo 1.8GHz, AMD Athlon X2 64 2.4GHz
You Have: Pentium(R) Dual-Core CPU E5400 @ 2.70GHz
PASS

CPU Speed
Minimum: 1.8 GHz
You Have: 2.70 GHz Performance Rated at: 4.05 GHz
PASS

RAM
Minimum: 1 GB for Windows XP / 1.5 GB for Windows Vista)
You Have: 3.7 GB
PASS

OS
Minimum: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3 / Windows 7
You Have: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition (build 7600), 64-bit
PASS

Video Card
Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+
You Have: GeForce 7100 / nForce 630i
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 1.9 GB
3D Yes Yes
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 3.0
Vertex Shader version 3.0 3.0

Sound Card
Minimum: Yes
You Have: NVIDIA High Definition Audio
PASS

Free Disk Space
Minimum: 16 GB
You Have: 459.3 GB
PASS

Laatst bewerkt door een moderator:
je heb minimaal 256 mb nodig en de kaart die je in gedachte hebt heeft 1g dus dat is genoeg ja;)

op zich is dit http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_Radeon_HD5000/Club_3D/CGAX-57724I/392417/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=Alle+PCIe+kaarten een net iets beter kaartje voor ongeveer hetzelfde geld. En het ligt niet alleen aan het geheugen hoor sazoo het ligt meer aan de kloksnelheid.;)
Mvg Merlijn
EDIT: ik zie net dat je een pentium dual core hebt ik weet niet echt of dit een bottleneck word ik wacht eventjes op de reacties van anderen.
Ps:zouden we het moederbord nog even kunnen weten?

Laatst bewerkt:
je heb minimaal 256 mb nodig en de kaart die je in gedachte hebt heeft 1g dus dat is genoeg ja;)
memory is niet het eenige waar je op moet letten
het gaat ook om de klock snelheid

en een 9800GT zou volgens mij dit spel aan moeten kunnen
maar voor de zelfde prijs kun je een sterkere kaart krijgen
ik zou eerder voor een HD5750 gaan deze heeft ook DX11 support en is sterker dan die 9800

Laatst bewerkt:
Met een nVidia 9800 is het zeer zeker mogelijk om GTA IV te spelen. Of je er blij van wordt is een ander verhaal, want echt super is die kaart niet. Wat ik me wel afvraag: hoe zit het met je voeding?

Je hebt nu namelijk een on-board kaartje (videochip gebakken op moederbord), en die vragen een stuk minder kracht dan een PCI-e kaartje die nu aangeraden worden.

Duss... Kort samengevat: welke voeding heb je nu (merk + wattage svp), welk moederbord heb je en wat is je budget?

P.s.: je voeding kun je niet uitlezen met een programma, even kast openmaken en op het labeltje kijken. Je moederbord kun je checken met bijvoorbeeld PC Wizard, Everest en dat soort programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan