GTA IV en ATI Radeon HD5870

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeevje2

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Hey,

Ik heb laats een nieuwe pc gekocht met op mijn moederbord een ATI Radeon HD3300.
Maar GTA IV hapert op mijn ATI Radeon HD3300. Als ik een ATI Radeon HD5870 erin stop, zal hij dan geen seconde meer haperen?

Mijn moederbord is trouwens de MSI DKA790GX Platinum

B.v.d.

Mvg,
Jeevje2

Het zou handig zijn als je de rest van je specs even vermeld...

Oh oke:

Moederbord: MSI DKA790GX Platinum
Processor: AMD Phenom(tm) 9950 Quad Core Processor (2600 MHz)
Geheugen: 3327 MB RAM (DDR2 800)
Hardeschijf: Samsung HD103UJ
Videokaart: ATI Radeon HD3300

Hoi !

De ATi 3300 is ´n on/board grafische chip, die uiteraard z´n beperkingen heeft !

Ieder losse graka zal in principe betere prestatie´s leveren+ hoeveel geld je daaraan wilt uitgeven is geheel en al aan jou......

Ook is er nog de mogelijkheid om met ´n goedkope graka een z.g. hybrid crossfire op te zetten, http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTQzMiwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Greetz,

Harry.

als het aan de specs ligt wordt het geen probleem maar wat is je voeding?

500 Watt. Maar past de HD5870 op mijn moederbord? En zal GTA IV dan geen seconde meer haperen?

het is een pci-e kaart en ongeveer ieder nieuw moederbord heeft een pci-e slot, het zou vreemd zijn als hij niet zou passen;). maar waarom zo'n dure kaart? je kan ook 'geen haper' hebben met bijvoorbeeld een goedkoper model van rond de 150 euro:thumb:

Ja maar als er bijvoorbeeld een nieuw spel uitkomt, kan ik hem met die dure kaart misschien wel beter spelen dan met die kaart rond de €150,- ;)
Trouwens als de ATI Radeon HD3000 Series er wel op past, zou de ATI Radeon HD4000 en de ATI Radeon HD5000 Series er toch ook op kunnen passen?
Mijn moederbord is nog vrij nieuw :D

Laatst bewerkt:
alle pci-e kaarten zouden er op passen, al is het een oude geforce uit de 6-series. het is net als software, een oude versie van een programma kan je uiteraard gewoon op je pc installeren, net als de nieuwste versie daarvan.

btw, als je 390 euro uit wilt geven aan een kaart, ga je de 'framerate-race' spelen. "wil je 70 fps in plaats van 45 op de hoogste instellingen van gta iv? neem dan deze 5870", terwijl de 'haper grens' op ongeveer 22 fps ligt. Met bijvoorbeeld de 5770 van 140 euro draai je crysis, nog steeds een van de zwaarste games (als je crysis op max kunt kan je alle games op max. er komen voorlopig geen zwaardere games uit dan gta 4 en crysis), prima op max, met voldoende fps. ik zou voor een goedkopere kaart gaan, tenzij je voor die heel hoge framerate gaat natuurlijk:thumb:

Laatst bewerkt:
advies: wel met je even kijken naar de levertijden van de 5870.. veel winkels waar die rond de 330 is hebben hem pas na 2 weken... ook al staat er op hun site 5 dagen levertijd.. Beste een mailtje sturen en contact opleggen voor levertijden:thumb:;)

Ik heb gekeken en heb gezien dat de HD5870 heel erg duur is.
Zou de HD5850 ook goed zijn? Is het een van de beste video kaarten?

Ik heb gekeken en heb gezien dat de HD5870 heel erg duur is.
Zou de HD5850 ook goed zijn? Is het een van de beste video kaarten?

Natuurlijk kan je niet altijd het beste hebben.

Het beste nu is dacht ik de GTX 480 en de HD5970 en de beste daarvan is de HD5970.

Ikzelf heb een HD4890, prima kaartje.

Ik raad je deze aan omdat die €150,- is (ongeveer) en de HD5850 is €250,-

Het verschil tussen de kaarten:
Prijs: HD4890 is 100 euro goedkoper
Snelheid: HD4890 is iets langzamer met max 4FPS dat verschil ga je dus nooit merken.
Stroomverbruik: zal ook wel verschil in zitten geen zin om dat nu te gaan zoeken :P
Technologie: Nog een verschil HD4890 is een DX10 kaart en de HD5850 is DX11, persoonlijk vind ik dit niet zo belangrijk.

Conslusie: Of koop het allerbest high-end systeem, of koop een goeie kaart die op dit moment ALLES op Ultra high aankan.

ik zou voor de HD5850 gaan die runt cooler en is stiller
hij heeft DX11 en dat verschil is ZEKER merkbaar en het waard
er komen ook meer spellen uit die dit ondersteunen

de HD5850 is meer future gericht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan