GTA IV lagt en menu ziet er grafisch slecht uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mentosz

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
GTA IV heb ik geïnstalleerd. Op mijn pc van

AMD Athlon II X3 435 Processor
Saphire HD 5750 Radeon 512MB grafische kaart
4 gb ram
Windows 7 Home Premium 64 bits
500 GB Harddisc.

Nouja dat terzijde, maar installeren gaat rap, alleen het menu staat in resolutie 16x ... ik heb een scherm wat 19x .. vereist, waar kan ik dat veranderen, dit resulteert namelijk in een amper leesbaar menu.

Het spel zelf ziet er gelikt uit op mijn pc, alleen elke keer als je bijstuurt dan heeft hij een kleine hapering.

Oplossingen?

PC is net nieuw, dus nee dankje. Het is ook niet mijn spel, had hem gehuurd bij de bieb voor de zekerheid ;).
Ik kan hem ook niet op redelijk lage instellingen spelen? Want op de lag na ziet 't er wel gewoon goed uit. Ja menu dan niet, maar dat komt omdat die op 16x resolutie staat.

Laatst bewerkt:
Volgens deze kan ik hem aan, ik wil gewoon weten hoe ik die lag wegkrijg, desnoods slechtere instellingen en of ik anders eerst even die vier patches erover heen moet jassen?

http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/analysis.aspx

Heb compatibiliteit op Windows XP Service Pack 3 gezet en voilà hij doet het nagenoeg perfect, ga ook Vista en dergelijke even proberen of dat een beter resultaat oplevert.

Laatst bewerkt:
De videokaart is totaal het probleem niet, als het iets is dan is het de processor. Zet maar is de grafische delen op high dan zul je merken dat het er een stuk beter uit ziet.

Dan lagt hij toch juist nog meer? Maar op welke compatibiliteit kan ik hem het beste zetten? Dus eigenschappen -> compatibiliteit? Of moet ik eerst even die vier patches downloaden? Dat 't dan al een heel verschil is?

Laatst bewerkt:
hallo mentosz,

ik heb je systeem opgeschreven op papier en alles na gekeken je kan hem half spelen je video is op het randje en windows 7 die ondersteunt het spel NIET het is mogelijk aan je videokaart te kijken als je het spel per se wil spelen raad ik je deze videokaart aan

http://www.mycom.nl/Products/View/2...utm_medium=cpc&utm_campaign=tradetrackerclick

Waar haal je deze wijsheid in vredesnaam vandaan?! Serieus, leg eens uit hoe je deze conclusie kan trekken als jij de specs van de pc hebt vergeleken met de eisen van het spel. Wat een onzin!

Maar Robin, vertel eens, hoe ga jij te werk als je dit voor ts uitzoekt!

@ mentosz

Patch het spel inderdaad, update ook je drivers en probeer de verschillende compatibiliteits modussen uit.

Ik kan die patches maar niet vinden, mijn grafische kaart is al driver-geüpdatet. Via dat cd'tje wat ik bij mijn zelfbouw pc kreeg van Saphire Radeon HD5750. Maar ik moet het spel toch eigenlijk wel gewoon op low/medium moeten kunnen spelen? Zelf al zet ik alles op zo hoog mogelijk heeft hij alleen die hele kleine lag, ( zo hoog mogelijk als mijn vid het toe laat ).

Of moet ik ook nog andere drivers updaten? Zoja welke?

Ik kan die patches maar niet vinden, mijn grafische kaart is al driver-geüpdatet. Via dat cd'tje wat ik bij mijn zelfbouw pc kreeg van Saphire Radeon HD5750.
Of moet ik ook nog andere drivers updaten? Zoja welke?

Je geeft aan je driver via de cd te hebben geupdate, dat is niet mogelijk. Een update houdt een neiuwere versie van een driver in, dus het installeren van de driver die je al had is geen update.

De nieuwste driver vind je op de website van ATI.

Heb je ook vraagtekens in apparaatbeheer? Wellicht het updaten van je chipset driver? (ook op de webstie van, in dit geval, de fabrikant van je mobo.

De dingen uit je link ook proberen en tevens vind je daar alle patches.

Dat weet je pas als je alles uitvoerd en vervolgens gaat proberen.

GTA4 blijft qua hardware eisen een raar geval.

De beste instellingen kunnen we niet bepalen. Sommigen willen lage instellingen maar een vloeiend spel, anderen willen de mooiste kwaliteit met wat haperingen.
Ik heb vernomen dat het het beste is dat je in ieder geval de resolutie zo hoog mogelijk zet, en daarna de grafische instellingen misschien wat lager. GTA4 is mooier op hoge resolutie met lage instellingen dan op kleine resolutie en de hoogste instellingen.

Succes. :thumb:

Als ik windows event log en w7 op beste prestaties zet lagt hij totaal niet meer :). Ook patch 1.0.4.0 erop gezet. Maar jullie raden mij dus 19x ... resolutie aan? De gene waarop mijn monitor sowieso het mooist is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan