GTA IV schokt behoorlijk (PC)

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb nu al een tijdje een probleem met GTA IV. Het spel schokt en lijkt wel last te hebben van framedrops. Echter als ik de benchmark draai (die ingebouwd zit) blijk ik gemiddeld zo'n 60 fps te halen. De settings lijken niet echt veel uithalen met mijn performance van een resolutie op 800*600 met alles op low en 1920*1080 alles op high (en 1680*1050 op ultra high) merk ik geen verschil. In alle gevallen schokt GTA gewoon. Dit heb ik al geprobeerd:

- Drivers updaten (zowel nvidia (physx) als ati)
- Zonder physx te draaien (dus nvidia kaart eruit)
- Alleen op de 9600 GT draaien
- Op stock spelen
- Op 4021 mhz draaien met mijn cpu
- Onboard geluidskaart geprobeerd
- Externe geluidskaart geprobeerd

Hier is mijn systeem (klik) (ik denk niet dat hier het probleem zit). Alvast bedankt voor de moeite.
De temperatuur van de CPU, GPU en chipset is ten alle tijden binnen de veiligheids eisen. Deze klokken zichzelf dus ook niet onder. Even voor de duidelijkheid mijn main kaart is een HD5870 die 9600 gt is voor de physx.

Laatst bewerkt:
Ook de chipset drivers van je mobo al geupdate?

Net geprobeerd maar helaas. Nog steeds last van framedrops.

Legale versie??

Pc zo het moeten trekken. Ondanks dat de videokaart de bottleneck van je systeem is.

Laatst bewerkt:
Niet helemaal maar volgens mij zou dat geen invloed moeten hebben op de performance.

2 videokaarten in je pc dan?

XFX GeForce 9600 GT XXX 700M 512MB
ASUS EAH5870/2DIS/1GD5

Dat staat bij je systeem...

Yep, twee videokaarten. De 9600Gt is voor de physx (ja dat werkt prima icm een ATI je moet alleen een driver mod hebben). Ik heb beide kaarten ook los getest maar ik kwam tot hetzelfde resultaat (alleen bij de 9600GT kon ik niet full hd op high). Dit is nog een screenshot met oude drivers. De HD5870 is mijn main kaart. Daar zit mijn scherm ook op.

Bijlagen

• gpu222.jpg
    gpu222.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Ik heb zomaar het idee, dat, wanneer je de 9600GT helemaal uit je systeem haalt, dus ook echt de hardware uit de pc halen, dan die drivers verwijderd en alleen de ASUS EAH5870/2DIS/1GD5 plaatst met de juiste drivers, je probleem opgelost is.

Al geprobeerd helaas zonder succes. Toen ik mijn HD5870 nog niet had, had ik last van hetzelfde probleem met mijn 9600GT. Ik heb toen alles van de 9600GT er af gegooid, drivers, etc etc om eerst de HD5870 te testen maar zonder succes. Daar ligt het hem niet aan.

En het spel uitvoeren als admin al geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan