GTA IV vs DiRT2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hey!

Ik zit nu met de vraag, welk spel is nou zwaarder? GTA IV of DiRT2?

Kan iemand mij ermee helpen, gewoon simpelweg antwoorden welk spel zwaarder is en meer eist? :)

Bij voorbaat dank.

Mvg,
Rajeev

DIRT2:

Processor: Intel Core i7 or AMD Phenom II
Memory: 3GB
HD Space: 10GB
Video Card: ATi Radeon HD 5700 Series

GTA IV:

OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
18 GB Free Hard Drive Space
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Vergeet niet, dat GTAIV nog wel zwaarder is dan de aangeraden specificaties doet denken.

Hierbij de specificaties naast elkaar (links dirt en rechts GTA IV) volgens http://www.game-debate.com

Hierbij zie je dat de Dirt dpecificaties iets hoger liggen

Intel Processor - Core i3-530 2.9GH - Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
AMD Processor - Phenom II X4 905e - Phenom 9850 Quad-Core
Nvidia Graphics Card - GeForce 8800 GTS 512MB - GeForce 8800 GTS 512MB
ATI Graphics Card - Radeon HD 4770 512MB - Radeon HD 3870
RAM (Memory) - 3 GB - 2.5 GB
Hard Disk Space - 10 GB - 18 GB
Direct X - 9 - 9

@Probleempjes, Duidelijk is dus dat DiRT2 zwaarder is?

@Ellasar, dankje!

Laatst bewerkt:
Jups, eigenlijk wel ja.

Maar, Dirt2 draait weer beter dan GTAIV op hogere instellingen.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is GTA wel wat zwaarder, want die moet een hele spelwereld laden, die ENORM is. En DiRT 2 maar één level.

Nou ben ik een beetje in de war!

De een zegt DiRT2, de ander GTA. Hier gaat het niet om meningen, maar om feiten :)

Op minimum settings is Dirt 2 het zwaarste
Op maximum settings is GTA het zwaarste

Dus voortaan betere vraagstelling, want ik kan niet achterhalen wat je precies wilt weten.

Oke. Maar DiRT2 draait op 800x600 gewoon soepel, perfect. Maar GTA staat verkeerd ingesteld, en maar ik kan niks wijzigen. Wat moet ik nu doen ? :confused:

ATI Radeon HD3300 met 1GB aan geheugen op een MSI DKA790GX Platinum als moederbord. Met mijn oude 17" scherm kon ik het gewoon goed, dus niet perfect:p, maar gewoon goed spelen. Nu gaat het helemaal niet meer met mijn 24" scherm. Maar het kan daar niet aan liggen denk ik, want de resolutie van GTA zelf is nog steeds 800x600

Oke mooi opgelost het ligt dus aan je scherm, want hij moet meer berekenen. Gebruik weer je oude scherm van 17" of koop een nieuwe videokaart/computer(oud)

Computer te oud?! Mijn computer is anderhalf jaar oud, nog vrij nieuw dus en helemaal voor de komende jaren. Ik kan dus ook gewoon een HD5850 erin doen, wat ik binnenkort ga doen :)

Wat is alleen beter? de HD5850 Black Edition of de normale?

Anderhalf jaar oud?! Stuk verdriet die videokaart ;), hoeveel watt heb je? minimaal moet je 450 watt hebben. Kan je even al je computer specificaties geven? Black edition is meestal meer geheugen(als je meedere schermen heb handig), of overclocked, maar dan moet je even link sturen, dan kijk ik even voor je.

Maarja, het is een onboard videokaart he. En het is ook nog eens op een AM2+ moederbord. Is AM2+ al verouderd? Maar dan echt flink verouderd?

Specs:

Behuizing: Antec Sontata III met 500 watt voeding
Moederbord: MSI DKA790GX Platinum
Processor: AMD Phenom(tm) 9950 Quad Core Processor (2600 MHz)
Geheugen: Corsair 4GB RAM (DDR2 800)
Hardeschijf: Samsung HD103UJ

Toen der tijd heeft het me 800 euro gekost, alleen de pc.

Link van de videkaart: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_Radeon_HD5000/XFX/HD5850_Black_Edition_%28HD-585X-ZABC%29/485718/?

Meerdere schermen zal ik uiteraard niet gebruiken

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, wat is er zo gaaf aan mijn moederbord? :p

Mag ik ook weten wat er beter is aan de HD6850, want de verschillen zijn:

HD5850 BLACK EDITION ------------ HD6850
Chipsnelheid: 765MHz ------------ 775 MHz
Stroomverbruik: 151 Watt ------------ 127 Watt
Geheugensnelheid: 4500 MHz ------------ 4000 MHz
Stream Processoren: 1440 ------------ 960

Die headsink is mooi gemaakt vind ik :P

- Sorry ik bedoelde eigenlijk de HD 6870, maar ik heb deze kaart even met de HD 5850 vergeleken. En het scheelt niet heel erg veel(wel kwa prijs, dus je zat goed). Eigenlijk als je echt zeker wil zijn van je zaak, neem je deze videokaart, maar ik weet niet of dit in je budget zit, anders is die andere videokaart gewoon goed. En als je voor de HD 5870 wil gaan, moet je wel ff checken of hij in je kast past(keb nu even geen tijd, check het morgen wel, als je er voor gaat)

Volgensmij moet hij wel passen, maar voor 35 euro meer, wat is er eigenlijk veel beter aan de 5870 dan de 5850? Hij is iets sneller, maar zuigt meer watt. Mijn budget is niet meer dan 200 euro, en ik wil graag een videokaart van XFX.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan