GTA SA hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

benni77

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
132
GTA SA hapert licht bij mij, het zijn geen vloeiende bewegeingen die t spel maakt..

dit zijn volgens de website de requirements

* Intel Pentium 4 or AMD Athlon XP Processor
* 384MB of RAM (the more the better!)
* 16-Speed DVD-ROM drive
* 4.7GB of free hard disk space (full install)
* 128MB (or greater) Video Card (Geforce 6 Series Recommended)
* DirectX 9 compatible Sound Card (Sound Blaster Auidgy 2 Recommended)


dit zijn mijn gegevens

Windows XP

Intel Pentium M processor 1500 MhZ kloksnelheid :1,5GhZ

504 MB ram geheugen

Beschik bare ruimte (na installatie) nog > 6GB

DirectX 9.0



waar kan het aan liggen dat ie niet soepel loopt? hoe kom ik erachter wat mijn videokaart is ?

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
ik denk je processor van 1.5ghz dat is niet echt veel. Ik heb hier een 2,66 ghz in zitten met 256mb ram ;) Ik denk dat deze pc hem net aankan als ik even mijn geheugen opkrik
 
Heb je een laptop misschien ? Pentium M(obile) ?

Zo ja, dan heb je zeker een shared videokaart ? Want 504Mb reepjes verkopen ze niet.. :p

Normaal zou dat dan 512 - 8 = 504 mb zijn.. das 8 mb voor je videogeheugen.

Kan het mis hebben..

Je kan ook proberen op 640x480@16bit en draw distance laag.. en dan steeds een stapje hoger gaan.

Over die processor ik heb een AMD Athlon 1800+ met 640 MB Ram en gaat PERFECT op 1024x768@32 met AA op 1.
 
Ja, heel goed ;) het is een laptop! is een zogenaamde 'shared videocard' (wat het ook moge inhouden) niet goed genoeg?
 
Een shared videokaart betekend dat hij geheugen van het gewone werkgheugen afhaalt.

Het zijn doorgaans niet erg snelle videokaart en zijn meer bedoeld voor gewone applicaties.

Vaak kan je in het BIOS wel extra geheugen toewijzen aan je videokaart (Voor zover ik weet..) maar hoe dat precies in zn werk gaat... ?

Denk dat SA iets te zwaar is voor je laptop, maar misschien dat iemand anders nog iets weet :)
 
je kan het geheugen van je videokaart omhoog doen en het zal verbeteren, mar tog zul je je settings zo laag mogelijk moeten zetten want het minimum is 64 mb. ook zal de chipset bijlnage niet snel genoeg zijn. ik heb daarstras SA gespeeld op een pentium 3 950 mhz, geforce 4(128 ram) en 256 ram op resolutie 1024*768 en het werkte met niet zo superveel schokken(klein beetje, maar speelbaar) zal dus goed moeten gaan op mijn athlon xp 1700+ 1,5 ghz, geforce 5200(128 ram) en 512 ram:D(nu alleen nog wachten tot hij klaar is met downloaden:() mar bij jou is je cpu goed en je ram ook, maar videokaart is zeer bagger voor deze game en het is al moeiljk om een videokaart erbij te steken in een laptop(het hoeft zelfs mar een geforce 5 te zijn van 75 euro en het zal al gaan, alleen moet het kunnen met je laptop:confused: zou je dus best es navragen)
 
@breezer: welke videokaart heb je?

:edit: kzie het al bij je systeem geforce 2??? was de minimum niet geforce 3:confused:
 
ah, dan scheelt mijn systeempje niet veel:D (512 ram, athlon xp 1700+, geforce 5200 fx 128 ram)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan