Gta sa modding (aanvraag wufu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sinic907

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
549
GTA MODDING !!

MAAK ALTIJ BACKUP/KOPIE
ZET ALLEN LEZEN UIT !!

Stap 1:
Download een modificatie.
En doenload de img tool.

Stap 2:
We gaan nu de IMG tool opstarten.
Nu ga je naar File---> open--> Gta3.img (staat in map models)
Dan krijg je een lijst met heel veel namen enz.

Stap 3:
We gaan nu de mod daadwerkelijk installeren. Je zult nu de bestanden moeten opzoeken die je moet vervangen. In de map waar je de mod die je wilt installeren hebt opgeslagen, kun je zien welke 2 bestanden dat zijn. (In mijn geval zijn dat de Nebula.dff en de Nebula.txd.)
Klik op ‘Edit’ -> ‘Find’.
Typ de bestandsnamen in
in mijn geval dus Nebula.dff. (De .txd komt later) Klik daarna op ‘Volgende zoeken’.
Nu zal Nebula.dff gevonden worden.
Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand. Klik daarna op ‘delete’. Je zal dan een waarschuwing krijgen of je zeker weet dat je het bestand wilt deleten. Klik op ‘yes’.
Nu moet je hetzelfde doen met de .txd. In mijn geval moet ik dus ook de Nebula.txd zoeken en deleten. Dat gaat precies hetzelfde als hierboven is uitgelegd met de Nebula.dff.

Stap 4:
We gaan nu de bestanden van de nieuwe auto toevoegen.
Klik op ‘Commands -> ‘Add’

Blader nu naar de map waar je de mod hebt opgeslagen. Dubbelklik op het .dff bestand. (In mijn geval dus Nebula.dff). Doe dit ook met het .txd bestand. Gewoon weer op ‘Commands’ -> ‘Add’ klikken dus, naar de map waar je de mod hebt opgeslagen bladeren, en het .txd bestand toevoegen.

Klik nu op Command ->Rebuild Archive.

Stap 5
Je bent nu klaar met het vervangen van de auto, maar de rij eigenschappen en de kleurstelling zullen soms nog aangepast moeten worden. Meestal is hierover informatie te vinden in de readme. Er zullen verschillende regel vol getallen staan, zoals bijvoorbeeld dit:

NEBULA 1450.0 4000.0 2.0 0.0 0.3 -0.1 75 0.65 0.80 0.50 5 210.0 21.5 10.5 F P 8.0 0.55 0 30.0 1.4 0.76 0.0 0.27 -0.10 0.58 0.3 0.2 0.56 35500 0 400000 0 1 0

Deze regels zijn bepalend voor de rijeigenschappen en kleursamenstelling etc. van de auto. Deze moeten dus ook vervangen worden. Er staat altijd voor zo’n regel in welk bestand hij gezet moet worden

imgtoolscreen11wj8.jpg


Al die bestanden waarin zo’n regel vervangen moet worden, vind je in de map C / Program Files / Rockstar Games / GTA San Andreas / Data. Zo’n bestand moet je openen met kladblok. Klik er met de rechtermuisknop op 'openen met' -> open met kladblok.
Als kladblok er standaard nog niet bij staat, dan moet je ‘Programma kiezen’ aanklikken en dan openen met kladblok.

imgtoolscreen12dl3.jpg


Begin je bijvoorbeeld met de regel die in de handling.cfg vervangen moet worden, dan open je handling.cfg met kladblok Zoek daarna de regel op die vervangen moet worden. Selecteer deze regel, en delete hem. Voeg daarna op de lege plaats van de gedelete regel de nieuwe regel toe. (Dat is dus de regel van handling.cfg in de readme van de mod) Dit gaat makkelijk door de nieuwe regel gewoon uit de readme te kopiëren en te plakken in de handling.cfg. Klik nu op ‘Bestand’ ‘opslaan’. Nu kun je kladblok afsluiten.
Voor de andere regels die vervangen moeten worden, werkt het precies hetzelfde. Gewoon de bestaande regel uit het bestand deleten, en de nieuwe uit de readme van de mod toevoegen.

Stap 6

Nu mag je veel plazier hebben met jou mods
 
Geweldig ik ga morgen er gelijk aan beginnen:D
 
Of je gebruikt SAMI. San Andreas Mod Installer.

Dat programmatje doet het allemaal voor je.
 
Hmm, volgens mij kan je die mod files gewoon met dat programma gebruiken hoor, die doet al het replace en GTA3 img werk voor je.

Heb het zelf gebruikt, maar dat is inmiddels ook alweer een jaartje geleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan