GTA Sa Mp (samp.exe)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
hallo

ik heb sind kort ad-aware se geupdate maar nu kom ik er achter dat het samp.exe(gta San_andreas online) ziet als een win32.torjan.spy maar voorheen heeft geen enkel virus scan programma:

spywaredoctor
panda antivirus 2008
windows defender
spybot
windows verwijderen van schadelijke...
nod32
norman

dit gezien als virus/trojan

maar nu kom ik er vandaag achter dat ad-aware dit dus wel ziet
mag ik er van uit gaan dat dit een vals allarm is? want ik ben niet de enige mijn broertje heeft het ook en vrienden ook en we spelen allemaal legaal! dus met cd en gekochte versie

wat moet ik nu doen? aangezien gta sa mp door 1000ende spelers word gespeeld en het niet bedoelt is om een virus in een pc te brengen?

wat nu?

Webwasher-Gateway Worm.Win32.Malware.gen (suspicious)
AhnLab-V3 -
AntiVir -
Authentium -
Avast -
AVG -
BitDefender -
CAT-QuickHeal (Suspicious) - DNAScan
ClamAV PUA.Elirt
DrWeb -
eSafe suspicious Trojan/Worm
eTrust-Vet -
Ewido -
F-Prot -
F-Secure -
Fortinet -
GData -
Ikarus Trojan-Spy.Win32.Goldun.nn
Kaspersky -
McAfee -
Microsoft -
NOD32v2 -
Norman -
Panda -
Prevx1 Malicious Software
Rising -
Sophos -
Sunbelt -
Symantec -
TheHacker -
VBA32 -
VirusBuster -

links is de virus scanner, en rechts is het resultaat (- is dat hij geen virussen/malware aantreft)

maar waar staat ad-aware dan bij?

maar wat mag ik dan veronderstellen? is dit we een virus of niet? aangezien 1000ende mensen dit spel spelen (online dus) en ik van een stuk of 10 mensen dit bestand heb gescant om er zeker van de zijn dat het niet door een ander virus op mijn computer is geinfecteerd.

spelen meer mensen dit spel? GTA Sa Mp (samp)?

maar wat doet panda er dan me? laat hij het gewoon staan? omdat ik bij panda er een - achter zie staan dus is panda wel een goede virus scanner?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

ooh ok ik zal eens gaan kijken

Je kunt het bestand uploaden en laten controleren op de sites die ik aangaf.
Als daar de grote meerderheid aangeeft dat er niets aan de hand is, kun je er van uitgaan dat het een 'false positive' (foute melding) is.

en zoals dit ongeveer 7/32 zeggen dat het een trojan/virus is? wat moet ik dan verwachten? is het dan een fals alarm?

greetings

want wanneer ik een hijackthis logje plaats is het zo dat ze zeggen dat er geen enkel vorm van maware meeloopt het is toch zo dat als je malware op je pc hebt staan deze toch actief is en je het dan moet zien in hijackthis?

want ik heb eens wat files geupload en soms zie je wel eens dat hij zegt dat het 4 of 6 zeggen dat het een hack ding is of iets anders maar wanneer je zoiets hebt gebruikt dan moet je dat toch kunnen zien in hijackthis toch?

greetings

Begrijp ik het goed dat je al een HJT log geplaatst hebt over dit probleem, en ze geven aan dat er niets aan de hand is??

nee dat nog niet maar is het zo dat als er een trojan op mijn computer actief is dat je het daar dan moet zien?

Als post 2 het resultaat is van hetzelfde bestand zou ik het vergeten.

nu kom ik er achter dat in het bestand C:\System Volume Information\_restore{6FC1B037-79BF-4CF8-BD27-470D613054EF}\RP1\A0000303.exe hetzelfde torjan zit waarvoor dient dit bestand?

groeten

Dat is je systeemherstel, als je dat kwijt wilt?
Systeemherstel uitschakelen op C:\, je computer opnieuw opstarten en systeemherstel weer inschakelen.

Je zou voor de veiligheid deze ook nog eens kunnen laten scannen (gratis versie)
http://www.superantispyware.com/

ooh als ik het dus goed begrijp is het gewoon een herstel waar het bestand samp.exe ingenesteld zit zodat als ik vanaf dat punt systeemherstel uitvoer ik het virus weer terug krijg?

dus dan is dit gewoon een kopie van samp.exe en hoef ik me geen zorgen te maken?

Ik kan zo niet zien of het 't zelfde bestand is, vandaar Superantispyware. :)

ik heb het al in quarantaine zitten van ad-aware moet ik het er uithalen om te het met die scanner te scanen?

is het mischien niet handiger om dit via een chat programma te doen? xfire msn of hamachi of zo? zou handig kunnen zijn (hoeft neit)

greetings

Je kunt het gewoon terugzetten en scannen.

maar wat een leuk tekentje (dus niet) heb ik de hele tijd zo'n virus ding (nare herinneringen aan gehad) in mijn taakbalk staan (lol)

jah ik weet dat het weg kan

bedankt ik ga nu scannen

(btw wat vind je van het chat idee?)

ooh ok dat is jammer

ik hoop dat er niet nog meer virusen worden gevonden ;)

maar heb jij de full versie van super...... ? mischien als hij goed is kan ik hem wel kopen maar is dit goed naast panda antivirus?

en wanneer ik niet meer reageer morgen ben ik om 18:00 thuis dus als je dan zou willen kijken als ik wat heb geplaats dan zou dat heel fijn zijn!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan