GTA San Andreas + Windows 7 Home Premium (64-bit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycho636

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hallo

ik probeerde onlangs GTA San Andreas te installeren op mijn laptop. Maar het eerste wat ik kreeg toen ik op install klikte was deze volgende foutmelding:

De versie van dit bestand is niet compatibel met de Windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86- (32-bits) of x64- (64-bits) versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software.

Ik heb het al proberen te runnen in compatibiliteitsmodus (alles uit de lijst geprobeerd), uiteraard ook als administrator uit proberen te voeren maar hij blijft deze melding geven.
Kan het aan Windows 7 liggen want op mijn desktop PC met Windows XP Home Edition Service Pack 3 doet hij het gewoon...

Dit zijn mijn systeem specificaties:

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (64-bit)
Processor: Intel Core 2 Duo 2,2 GHz
Geheugen: 4GB RAM DDR3 soDIMM
Grafische kaart: nVidia GeForce GT 240m 1GB RAM
Opslagruimte: 2 x 500 GB @5400 RPM
Muis: Logitech G3

klik hier voor uitgebreide specificaties

Laatst bewerkt:
Je hebt een 64 bit besturingssysteem, in tegenstelling tot XP (waarschijnlijk, er waren wel 64 bit, maar vrijwel niemand heeft die) die 32 bits was. San andreas is waarschijnlijk gemaakt voor 32 bit, en werkt daarom niet goed. Wellicht dat er een oplossing is, maar die zou ik niet weten, dan zul je even moeten wachten op iemand anders.

Blijkbaar weet Windows 7 om de een of andere manier dat ik GTA San Andreas niet in de winkel gekocht heb en blokkeert het op die manier alle toegang om ook maar het spel te kunnen installeren... Erg jammer, misschien dat ik terug omschakel naar XP.

Dit heeft (iig de melding) niets met kopie of niet te maken, maar met 64 en 32 bits...

Dit heeft (iig de melding) niets met kopie of niet te maken, maar met 64 en 32 bits...
Ik heb dit probleem ookal gepost op een ander forum, een forum specifiek over Windows 7.

klik hier om het topic op het andere forum te lezen (het is wel een Engelstalig forum). Lees de reactie op mijn post, daarin zegt die persoon dat het komt omdat ik GTA San Andreas heb gedownload.

Ok, ik zie het. Apart dat ze zo'n aparte installer niet kopieren :p
Gelukkig is GTA SA al voor een tientje te koop :)
Ik heb hier GTA IV nog liggen (origineel), die heb ik op Kapaza gezet (Kapaza = Ebay maar beter :P). Ik zal eens moeten kijken hoeveel GTA San Andreas hier in België kost.

Laatst bewerkt:
Volgens mij ligt het probleem ergens anders, want ik kan zonder problemen een illegale versie van GTA SA installeren en spelen, op Windows 7 Ultimate 64 bits ;) . Dus je gaat het ergens anders moeten zoeken. de kans is groot dat als je zelfs een legale versie zou gebruiken dit nog geen verschil gaat maken.

Volgens mij ligt het probleem ergens anders, want ik kan zonder problemen een illegale versie van GTA SA installeren en spelen, op Windows 7 Ultimate 64 bits ;) . Dus je gaat het ergens anders moeten zoeken. de kans is groot dat als je zelfs een legale versie zou gebruiken dit nog geen verschil gaat maken.
hmm, ik weet het allemaal niet meer zo goed eigenlijk. Ik heb al op verscheidene fora gevraagt over dit probleem, ofwel krijg ik geen reactie ofwel weten ze het niet. Niet dat ik niet dankbaar ben voor hun hulp (dit forum is wel het meest behulpzame forum omdat men op de andere fora waar ik dit heb geplaatst gewoonweg niet helpen omdat het gaat om een illegale versie van GTA SA).

ik zou niet weten wat ermee aan te vangen.

Tja, ik doe maar een gok, maar als ik het goed voor heb, zijn er 2 versies van GTA SA: een Amerikaanse en een Europese versie. Misschien dat als je is een andere versie download die dan wel werkt?

Tja, ik doe maar een gok, maar als ik het goed voor heb, zijn er 2 versies van GTA SA: een Amerikaanse en een Europese versie. Misschien dat als je is een andere versie download die dan wel werkt?
Een maat van me heeft het proberen oplossen via teamviewer maar hij krijgt het ook niet aan de praat. Ofwel ligt het aan het spel, ofwel is er iets kaduuk in mijn InstallShield Wizard installatie. Ik ga hem opnieuw downloaden denk ik. Maarja met een downloadlimiet is dit niet echt haalbaar... Ofwel moet ik hem gewoon op mijn Pentium 4 spelen dan maar. Daar gaat hij wel op (Windows XP Home Edition)

Mijn probleem is niet opgelost maar mijn vraag wel.

Het probleem was dat het .ISO bestand om de een of andere reden "corrupted" geworden is, terwijl het altijd gewerkt heeft. Opnieuw downloaden is de boodschap! Of kopen natuurlijk.

slotje?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan