GTX 450 te vervangen door GTX 650 ti boost?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dummy405GFX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Van mijn grafische kaart Geforce 405 werkt de VGA uitgang niet. Deze was afgedekt met een plaatje en jaren nooit gebruikt. Bij de aankoop van een tweede scherm wens ik deze te gebruiken, maar dat blijkt nu net niet te werken.
Ik vermoed dat ik deze dien te vervangen door een nieuwe/2de handse GFX 405, maar dan had ik graag meteen een upgrade naar de GFX 650 ti boost uitgevoerd.
Is dit nog steeds een aan te raden grafische kaart? (max 500W voeding beschikbaar in mijn desktop)

Er is reeds een post op dit forum van 11 juli 2013, 10:33: "Nieuwe videokaart nodig", maar hierbij is nooit vermeld of deze combinatie uiteindelijk werkt + gesprek is afgesloten.

Kan iemand me hierbij advies geven?

Alternatief zou zijn een VGA naar HDMI converter of VGA naar DVI-I converter, maar ik weet niet of dit mogelijk is. (mijn nieuw scherm heeft enkel een VGA-poort)

Hoi,

Welkom Helpmij.nl

Ja hoor een 500 watt voeding kan de 65oti trekken maar nieuwe monitor alleen vga zal dan geen hele nieuwe monitors zijn :D
en misschien even je huidige hardware melden want misschien is een kaart in de 7 serie ook nog wel een optie

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat ik door 30 EUR te willen besparen op een scherm inderdaad mezelf iets heb aangedaan.

Het gaat hier wel effectief over een nieuwe scherm 24", Full-HD 1080p LG 24M35A 1920x1080, contrast 1000:1, helderheid 200 cd/m². (119.00 EUR)
Ik ga dit weekend eens proberen met een VGA - DVI adapter en hopelijk lukt dit.

Kan een Full-HD scherm eigenlijk kwalitatief hetzelfde beeld geven via VGA ten opzichte van met een HDMI-kabel?
Ik ben toch nog steeds aan het overwegen om een nieuwe beeldkaart aan te schaffen, maar wil zo weinig mogelijk geld aan geven, vermits de PC al op leeftijd is. Welke kaart zou u aanraden voor games te kunnen spelen, max 500W? (2de hands heb ik al enkele interessante kaarten gevonden)

Hoi,

Wist niet dat ze die nog verkochten alleen vga:P goedkoopste is inderdaad even z'n adapter te proberen en anders ik heb hier nog een 6970 liggen misschien optie?

Een Radeon HD 9670 is natuurlijk een beest in vergelijking met mijn simpele GFX 405. En dat past in dezelfde sleuf van mijn desktop + connector naar voeding?
Deze kaart is blijkbaar 250W, wat ideaal is.
Is er hier zeker een extra koeling voor nodig? Ben maar luidop aan het denken ze.

Wat vraag je daar nog voor? Mvg. Raf

Zo kan ik aan een GFX 650 Ti geraken voor 50 EUR. (fabricatie 2012) Weet nu wel niet of deze beter of slechter is dan uw 9670?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan