gtx 480 of hd 5970

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkandries

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Ik kan echt niet kiezen voor mijn nieuwe pc GTX 480 of ATI 5970
iemand ervaring met 1 van deze 2 kaarten ?

ja dat is dus ook mijn punt ik heb het niet zo met ATI dus ik zit sterk te twijfelen ook om dat het prijs verschil nogal groot is ...

ATI HD5970
zonder twijfel
ATI kaarten zijn de laatste tijd net zo goed als Nvidia kaarten
zijn beide gewoon top merken

HD5970 is op het moment de sterkste kaart op de markt
en dat sinds December 2009 en dat zal nog wel even zo blijven
zelfs een GTX480 kan hier niet tegen op

de HD5970 is al een tijdje uit en heeft goede drivers dus daar hoef je geen zorgen om te maken

Laatst bewerkt:
off topic:

Bij elke videokaart van ATI die ik heb gehad moest ik de resolutie in het geavanceerde gedeelte van de software altijd opnieuw instellen. De 1920x1080 deed ie nooit uit zichzelf instellen.
Ook bij games b.v. zoals Crysis hemel en aarde moeten bewegen om het goed te krijgen.Maar ook met andere spellen was dit vaak het geval.

Welke kaarten vraag je dan misschien, o.a heb ik 2 keer een 4870 2GB gehad,waarvan er eentje de meeste problemen niet had,maar nog altijd instellingen nodig had.
Maar ook de stabiele 5870 en nog een aantal kaarten van ATI.
Dit probleem heb ik nog nooit ondervonden met Nvidia/Geforce kaarten.

En daarbij worden in de meeste spellen alleen maar chipsets gebruikt van Nvidia

Maar dit zijn natuurlijk mijn ervaringen, dus staar je daar niet blind op.

humm wat een moeilijke keuze op zich de hd5970 is wel beter maar ook weer duurder en nvidea heb ik toch mee plezier mee beleeft ... humm

Misschien is een verandering wel eens goed en als alles goed blijkt te werken dan is de keuze goed geweest.

oke dan ga ik maar de hd5970 gebruiken heb ik hier nog iets extra's bij nodig vergeleken met de gtx 480 ?

een sterke voeding?
eentje van 600 watt A-merk
OCZ of Corsair

tenzij je deze al hebt

de drivers van deze kaart zijn al een paar maanden oud en zullen goed gaan werken
hier hoef je geen zorgen om te maken

Laatst bewerkt:
mooi mag ik meschien weten wat de rest van het systeem is wat je van plan bent inelkaar te zetten

zorg er wel voor dat je de drivers van de AMD website afhaalt
en niet de meegeleverde drivers installeerd

mooi dingetje alleen hoef je die artic silver niet te kopen deze doen ze er standaard al tussen
met die volledige assemblage :P

ag is al besteld die 6 euro maakt dan ook niet meer uit :P maar over die drivers gewoon dowlode van de site zelf en niet die er bij zitten ...

ja dat klopt de site heeft de beste drivers
klik
bovenste link als het goed is er staat recommended bij
deze driver is de meest uptodate driver die er is

de cd kan namelijk een oude versie bevatten

ik heb eigelijk bij al me pc eerst de mee geleverde drivers geinstaleerd en daarna voor updates gezocht :o maar ja dit is natuurlijk veel slimmer :)

volgens mij heeft ccc geen auto update

je moet zelf de drivers downloaden en installeren
dit gaat helaas niet automatisch met ATI kaarten

beste om gewoon drivers van website afte halen inplaats van oude drivers installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan