GTX 560 i.p.v. AMD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo,
Ik heb mijn AMD videokaart vervangen door de Nvidea EVGA GTX 560 kaart. Deze kaart werkt volgens mij goed. Maar bij afbeeldingen op mijn PC staat een serie 3D Nvidea afbeeldingen. Ik probeer deze te openen maar dat lukt niet (popup vermeldt Nvidea 3D niet ingeschakeld. Druk op OK voor Nvidea configuratiescherm). Dat scherm komt echter niet. Bij programma's heb ik ook Nvidea Corporation met 3D mogelijkheden maar dat werkt ook niet als ik op 3D inschakelen druk. Op mijn computer heb ik nog wel het programma Catalyst Control Center maar ik heb het idee dat dit prog te maken had met de AMD videokaart.
Vragen:
Kan ik Catalyst Control Center met een gerust hart verwijderen?
Is er een mogelijkheid om het Nvidea configuratiescherm te voorschijn te toveren?

B.V.D.

Via apparatenbeheer geeft hij aan dat het apparaat correct werkt en bij stuurprogramma
bijwerken geeft hij aan dat geen nieuwere of betere drivers zijn gevonden.
De prestatie-index geeft 7.7. aan. Misschien een beetje simpel maar mijn conclusie was dat
er met het functioneren van de driver niets mis is.

je kan het zomaar mis hebben ,kijk een bij nvidea voor de nieuwste driver,
wedden dat er nieuwe is????

Inderdaad een nieuwe driver gevonden. Kan me achteraf herinneren dat ik die niet durfde installeren met het idee "repareer niet wat niet kapot is".
Bovendien had ik zorgen over het nieuwe serienummer (van 8.17.13.142 naar 306.97). Uiteindelijk dus de stoute schoenen maar aangetrokken. De installatie was geen probleem. Maar de oplossing om het configuratiescherm van Nvidea te laten opstarten lag ergens anders en tot mijn schaamte zal ik dit hier toch maar vermelden.
Normaliter start het met Windows mee op maar in het verleden heb ik dat ooit uitgeschakeld. Bij het installeren van de nieuwe driver zag ik ineens het mij bekende icoontje weer in de systray staan. Ik heb ermee geleerd dat ik dit in het vervolg toch maar weer mee laat opstarten want na verloop van tijd vergeet je toch wat je ooit hebt gedaan (tenminste ik).

Kan ik Catalyst Control Center met een gerust hart verwijderen?

Ja, dit is software voor ATI kaarten. Je hebt daar nu niets meer aan. Je had dit eigenlijk al moeten verwijderen voordat je de kaart ging wisselen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord. Catalyst Control Center alsnog verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan