Gtx 590 Vs Gtx 680 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurricane2k

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo Mensen ,

Ik heb ongeveer 4maanden geleden een nieuwe pc inelkaar gezet deze was met de Gtx 590 !
Nu heb ik vandaag het nieuws gelezen dat er een nieuwe Nvidia kaart op de markt gaat komen de Gtx 680 .

http://www.pcgamer.com/2012/03/22/n...tx-680-massively-multicore-insanely-powerful/

Alles draait super op mij Gtx 580 echt alles kan max nooit problemen enz ,
Nu moet ik zeggen dat ik een beetje eraan zit te denken om toch de Gtx 680 te gaan halen en mijn Gtx580 te verkopen !
Zal dit veel verschil maken denken jullie of kan ik beter mijn Gtx580 houden en nog een jaartje wachten op een ander nieuwe kaart ?

Hoor graag jullie mening ! :thumb:

Laatst bewerkt:
wacht een jaartje.... echt waar... je kaart op dit moment kan bijna alles aan.

Afwachten is veel economischer. De verbeteringen in prestaties zijn niet zodanig dat je dat nu echt gaat merken, behalve dan in de prijs! Die staat nu nog in geen verhouding met die prestaties.
Dus ik ben het met Nestles eens; wacht rustig af, hou de prestaties en de prijzen in de gaten en over 1 of 2 jaar komt er wel een beter aanbod langs!

Kans is groot trouwens dat je tegen die tijd nog meer / hele pc wil gaan vervangen vanwege prestaties... :-)

@Solaris

wat jij zegt klopt... na een tijdje ga je anders toch beseffen dat je het anders wou... je moet zowieso langer dan 4 dagen eraan besteden voordat je een beslissing neemt

Heel simpel......als je geld genoeg hebt,en echt verlekkerd bent op die kaart,moet je 'm kopen,want ze is sneller dan degene je nu hebt........maar ga je het merken in je games?Helaas zal dat probleem van nieuwer en sneller de komende jaren nog wel blijven bestaan.......je koopt DA BOMB,en een half jaartje later is er weeral iets dat sneller is.........
Mijn persoonlijke aanpak is iets anders.......ik sla gewoonlijk een generatie of 2 over,en koop dan een kaart (of 2 kaarten) die al een paar maand op de markt zijn,en dus al een beetje in prijs gezakt zijn....zodat het verschil met m'n vorige setup echt merkbaar wordt.....
Ik heb nu een 6990,en denk dat die nog wel een jaartje of 2 meekan voor ik de nieuwere games niet meer op een deftige framerate kan spelen........maar dan begint het bij mij ook weer te kriebelen...:) :D

Bedankt voor de reactie's , En ik zal er nog eens goed overna denken maar wat ik eigenlijk echt wil weten is deze kaart nu echt veel beter dan de Gtx 590 ?
Moet heel eerlijk zeggen dat ik van specs niet veel af weet game graag maar zon dingen daar hou ik me niet echt mee bezig ! :rolleyes:
Voor het geld hoef ik het niet te laten aangezien ik me gtx 590 kan verkopen aan een vriend voor 400,- en dan 100euro erbij heb ik de Gtx 680 ! :cool:

OK......je start je topic met een GTX 580,en nu is het ineens een GTX 590????:shocked:
Laat ons zo zeggen.......op het moment is de GTX 680 de snelste single gpu kaart,en het verschil met een GTX 580 is aanzienlijk in sommige benchmarks.......met een GTX 590 is er bijna geen verschil,alleen is deze laatste een dual gpu kaart,wat dus niet echt een correcte vergelijking is....

OK......je start je topic met een GTX 580,en nu is het ineens een GTX 590????:shocked:
Laat ons zo zeggen.......op het moment is de GTX 680 de snelste single gpu kaart,en het verschil met een GTX 580 is aanzienlijk in sommige benchmarks.......met een GTX 590 is er bijna geen verschil,alleen is deze laatste een dual gpu kaart,wat dus niet echt een correcte vergelijking is....

Lol .. je hebt helemaal gelijk het moet dus de Gtx 590 zijn ik heb die van asus .. whaha dus met de gtx 590 is er dus bijna geen verschil ?

Sorry mensen , toen ik dit topic maakte was het snel snel op me werk maar het moet dus de Gtx 590 zijn !

@Hurricane2k
De titel van je bericht kan je zelf aanpassen onder de knop "bericht aanpassen" knopje "geavanceerd".
Is nu voor je geregeld.

Jackall

GTX590 is krachtiger dan een GTX680 dit komt puur omdat de GTX590 DUAL GPU (2 gpu's op 1 kaart) is
de gtx590 heeft eigenlijk 2 gedownclockte GTX580 gpu chips dus naar een gtx680 overstappen zou een downgrade zijn

echter kan de GTX590 alles al op max aan dus heeft het weinig zin om iets nieuws te kopen
hier een mooie benchmark klikerdeklik

GTX590 is krachtiger dan een GTX680 dit komt puur omdat de GTX590 DUAL GPU (2 gpu's op 1 kaart) is
de gtx590 heeft eigenlijk 2 gedownclockte GTX580 gpu chips dus naar een gtx680 overstappen zou een downgrade zijn

echter kan de GTX590 alles al op max aan dus heeft het weinig zin om iets nieuws te kopen
hier een mooie benchmark klikerdeklik

Nice bedankt firestorm ! dan hou ik gewoon nog mijn Gtx 590 , denkje dat er ooit ook een Gtx 690 komt met duel GPU ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan