GTX 660 rare GPU usage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hoi allemaal,

Ten eerste wist ik niet goed waar ik deze vraag moest plaatsen, maar goed, dit is mijn probleem..

Heb nu al een paar maanden last van lage FPS in battlefield 3. Bij andere spellen totaal niet, far cry 3 loopt gewoon goed zonder enige fps drops en andere spellen ook.
Zo ziet mijn GPU usage eruit als ik bf3 speel:
OjsT9IA.jpg
en bij andere spellen is het meestal altijd 99/100%.
Wat ik geprobeerd heb:
- Overclocken, heeft niet geholpen. Ook de overclock ongedaan maken helpt niet tijdens het spelen.
- Prefer maximum performance in nvidia control panel helpt ook niet.
- De PC op high performance zetten via windows power options helpt ook niet.
- Downgraden naar lagere drivers

Raar is dat het spel gewoon goed liep de eerste 2 maanden dat ik het had. Toen kon ik het spel op ultra spelen (Inclusief maximum anti-aliasing enz), op 50-60 fps, nu heb ik erge fps drops van 60 tot soms 30 fps op high/medium zonder anti aliasing.
Op de forums van bf3 zelf heb ik gelezen dat meer mensen last hebben van lage fps met redelijk goede pc's, maar ik weet niet goed of ik hier ook onder val.
Mijn pc:
i3 2120 3.3 ghz
8gb ram
Asus gtx 660 DCUII

Het probleem lijkt opgelost. Nvidia heeft blijkbaar niet goed hun drivers geoptimized voor battlefield. In de bf3 forums hadden mensen me aangeraden om de 306.97 drivers te installeren (En dit waren dus ook de drivers die ik had de eerste 2 maanden dat ik het spel speelde..). De framedrops heb ik soms nog wel maar zijn een heel stuk minder geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan