GTX 770 geeft geen verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokertjuhh

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hoi, ik ben vorige week van een XFX RADEON HD 6850 naar een EVGA Nvidia GeForce GTX770 4GB DDR5 Classified ACX (PCI-e) van 420 euro. Alleen ik merkte weinig tot geen verschil in de fps die ik had tijdens het gamen. Terwijl dit toch een videokaar is die bijna 300 euro duurder is en ik hoorde van veel mensen dat je door een betere videokaart veel meer fps kreeg. Hoe kan dit?

Voor de rest ziet mijn pc er zo uit:
8 GB Ram
ASRock B75 Pro3 - Moederbord
Intel Core i5 3450
Corsair Builder Series CX500 V2

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Geef even aan om welke games en resolutie het gaat de amd drivers goed verwijderd?

Het kan ook je voeding zijn. Voor een GTX 770 wordt namelijk een 600W voeding geadviseerd. Het kan zijn dat je videokaart gewoon niet genoeg stroom krijgt en daardoor zijn max performance niet haalt.

Hoi,

Denk het niet dat het daaraan legt ze verbruiken beiden onderhand het zelfde vermogen.

Heb zo'n beetje op de videokaart na dezelfde specs. Zou toch goed moeten werken. Ik geloof het verhaal over die voeding niet: dan zou de pc ook tijdens games moeten afslaan, als de voeding het niet trekt. Misschien even in TechPower GPU-Z kijken of de videokaart zich onderclockt en wat de reden daarvan is?

@Modag, verschillende games zoals League of Legends, Minecraft, DayZ. Volgens mij heb ik de amd drivers goed verwijderd.

@Diderik, daar dacht ik dus ook aan, maar ik weet verderest niet zoveel van pc's af ;p

@Stormbreaker, zal het progamma ff downloaden, wat moet je verder doen met het progamma en wat wil je weten?

Dayz is een ingewikkeld verhaal, daar moet je niet zo op de performance letten, het is sowieso een (Pre?)alpha versie, met de nodige performance issues en bugs.

Kijk eerst is naar een spel als Battlefield 3, of zo'n dergelijk spel. Iets met Dayz vergelijken kan momenteel niet.

71 graden? Ik heb een GTX 680 en die word niet warmer dan 40, maar okee.
Dat soort statistieken zeggen mij ook weinig, en verschilt van PC tot PC, en van kamer tot kamer.

Daarom moet je echt de FPS meten, met FRAPS bijvoorbeeld. En dit zal je dan moeten vergelijken met je oude videokaart.
Maar de instellingen verschillen ook nog, sommige high-end videokaarten werken slechter dan andere high-end videokaarten met medium settings, en dat verschilt ook nog met AMD of nVidia (kijk maar is op hardware.info bij videokaarten).

Hopelijk heb ik je kunnen helpen, anders hoor ik het nog wel.

Hoe kan het dat je processor zich nog niet afsluit? En btw, misschien is het wel je processor die zich terugklokt omdat hij te warm wordt?

Je processor hoort zichzelf af te sluiten als hij warmer word dan 100 graden C. En met terugklokken bedoel ik zichzelf langzamer te maken om minder warm te worden. Dat gaat een processor doen om zichzelf te beschermen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je je 12 volt gezien geloof niet dat dit klopt maar zou het wel even controleren heb je de oude videokaart nog kijk eens hoe de 12 volt dan is

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan