GTX 970 gebruikt maar 2GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thibaultb

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2013
Hoi,

Ik heb een pc met een 4690K processor, MSI Z97S SLI Krait Edition, gtx 970.
Als ik een game speel dan zegt NZXT cam software, dat de GPU 100% is en dat hij 1,97GB gebruikt. Maar mijn videokaart heeft 4GB. Hoe kan dit?

Alvast bedankt
Thibault

:confused: Hoi Thibaultb

GPU heeft niets met geheugens van videokaart te maken, of videokaart geheugens niet met op deze manier probleem hoe je denkt dat zo is ..:(

Jouw GPU op 100% is omdat, ..... of is videokaart misschien overgeclocked of game ( jij zei niets over welke game dat is ! ! ) te zwaar voor je systeem is ( en zo zijn meerdere redenen ! ) etc.

ALS maar geen een van die bovengenoemde redenen bij jou geval is, probeer maar gewoon display driver in veilige modus verwijderen, herstart je PC en probeer maar weer en opnieuw laatste driver installeren ..

P.S. Let maar op hoe je videokaart driver ( display driver ) verwijdert ! ! ....je mag NOOIT dat zomaar doen, als je nooit ook gedaan hebt ...:( liever dan gewoon her-op-installeren ofzo ...
Maar als je ervaring mee hebt dit kan je ook op effectieve manier met DDU app. ( liever in veilige modus dus ! ) ook doen ..:thumb:

CITAAT :>>Korte en Grof vertaling ! zei:
Geadviseerd gebruik !
•Het hulpmiddel kan op Normale wijze worden gebruikt maar voor absolute stabiliteit wanneer het gebruiken van DDU, is Safemode ( Veilige modus ! ) altijd het beste.
•DDU - Display Driver Uninstaller is een stuurprogramma dat kunt mee volledig verwijderen AMD/NVIDIA grafische kaart drivers en pakketten van uw systeem, zonder restjes achter (met inbegrip van registersleutels, mappen en bestanden, stuurprogramma-archief).

Laatst bewerkt:
Het gaat over de game Euro Truck Simulator 2.
Mijn videokaart is de Gigabyte Windforce gtx 970 g1 gaming, dus die is factory overclocked.
Je hebt toch wel geheugen op je videokaart, deze heeft 4Gb toch?

De website die u doorstuurde vertrouw ik niet.
Maar Open Hardware Software geeft ook 100% usage aan.

Zou die test erop los laten, tis gewoon een GPL progje, waarom en wat je niet vertrouwd ontgaat mij.

Zou het eerst instellen dat er meer op zit, zie je dat het progje 3GB ziet?

Op de vraag of er nog garantie op zit lees ik niets.

Ik heb mijn pc aangekocht deze zomer bij Azerty.nl, dus ik veronderstel dat er nog garantie op zit.
Hoe bedoel je instellen dat er meer op zit. Bij total memory staat 3221225472

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan