GTX260 216 cores of HD4870 1 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollyftw

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo,

Ik zit er aan te denken om een nieuwe videokaart te kopen, maar nu zit ik te twijfelen tussen de GTX260 met 216 cores van NVIDIA en de HD4870 1GB van ATI. Ik speel games meestal op 1280 x 1024 of iets hoger, als dat uitmaakt. Heb al verschillende tests gezien maar twijfel nog steeds.
Hebben jullie een idee?

Mvg,

de 4870 is goedkoper en ongeveer even snel. ik raad je dus de 4870.
op lage resolutie's maken ze elkaar nog minder verschil.

Ik draai met een Sapphire HD4870 512 mb, men grootste vergissing:shocked:, ding crashed om de haverklap zelfs met de nieuwste drivers, als je effe googled zie je dat ik niet de enige ben. De oplossing is de snelheid naar beneden draaien en dat werkt, je vraag je dan wel af wat je aan het doen bent...Mijn volgende is terug een nvidia, zeker weten.:thumb:

yup ik raad je ook een Nvidia aan ;) heb er altijd betere ervaringen mee dan ati.

jah maar de 4870 blijft toch de betere keuze, en dan is er nog de 4890.

ze zijn eigelijk allebij evengoed er zit zo weinig verschil in dat het niet uitmaakt.

maar als je niet zoveel wilt uitgeven kun je beter voor ati gaan. die heeft een lagere prijs met een gelijke kwaliteit.

Je vindt toch zowat alles op 't net ::thumb:
http://www.guru3d.com/article/top-10-games-with-radeon-4870-1-gb--geforce-gtx-260-core-216-test/1
Het besluit op de laatste pagina is het intressantste, puur technische meting van de performantie. Een half jaar geleden was het prijs verschil de moeite om voor een ATI te gaan, maar zoals ik al zei:confused:

Naja, daar staat dus de gtx260 iets beter is, deze kost bij alternate 179 euro.
Ik twijfel nog steeds een beetje, alhoewel ik meer naar de HD4870 toe ga.

Laatst bewerkt:
Ik kan met beide kaarten wel een tijd(je) vooruit denk ik?
Niet dat ik over een half jaar weer een nieuwe moet kopen voor de wat nieuwere games, ik zal natuurlijk die games niet op zn hoogst kunnen spelen maar toch wel vrij hoog?

Mvg,

ja dan kun je wel even voorruit.

alleen de nieuwere allerzwaarste games zul je niet op max kunnen spelen maar wel vrij hoog.

natuurlijk hangt er ook een heleboel af van de rest van je systeem.

kan je voeding de kaart aan? heb je een mobo/processor/geheugen die voldoen aan de minimun eisen van de huidige games? etc.

ik neem aan dat je weet dat je systeem die kaart aan kan?
zo niet post dan even je systeem gegevens. merk en type enzo.

De rest van mijn systeem is wel in orde lijkt me:
Intel Core 2 Duo E8400
ASUS P5N-D
2gb ddr-800 geheugen
620 watt voeding van CoolerMaster

Dat is overigens wel een nvidia chipset, maakt dat ook uit? Als ik de HD4870 pak bedoel ik....

Mvg,

Laatst bewerkt:
jah de rest van je systeem is in orde.

dat van die chipset maakt niet uit.

ik raad je wel aan nog 1g ram erbij te nemen indien je vista gebruikt. voor gamers is dat wel een must.

Heb nog steeds xp op de pc, dus ik houd het nog even bij 2gb.

Bedankt voor je hulp.

Mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan