GTX470 SLI nog te koelen zonder herrie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vadesmus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Geachte heren,

Ik heb bij de aanschaf van m'n tweede GTX470 2 extra fans besteld, nog opgelet dat ze stil waren volgens spec. De praktijk wijst echter anders uit. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om de zaak hier wat stiller te krijgen?

De fans die ik geïnstalleerd heb zijn: Zalman Casefan ZM-F3RL 120mm, LED (rood).

Je kunt stillere koelers monteren op je videokaarten, want waarschijnlijk zijn dit degene die lawaai maken ;)

Als dat niet het geval is, en het lawaai komt enkel van je nieuwe fans, kijk dan of je ze goed gericht hebt/ze de goede kant op blazen. En anders kun je nog een weerstandje plaatsen op de nieuwe fans zodat ze wat zachter maar ook stiller draaien ;)

GTX400 serie zijn heet hoofden en denk dat 1 kaart nogal verstikt word omdat de andere kaart de airflow blokt waardoor de fan van de verstikkende kaart standaard hoog gaat draaien

een oplossing zou water koeling kunnen zijn

maar denk dat je dit probleem zoiezo met fans zal blijven houden ongeacht stille fans

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga ermee aan de slag. Waterkoeling gaat hem echter niet worden, dus wellicht dat ik het met andere koelers wel kan fixen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan