GTX570, wordt die ondersteund?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conscript

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Afgelopen zomer heb ik een systeem samengesteld met de M4A88T-V EVO/USB3. Het is mij opgevallen dat deze niet meer te vinden is op de website waar ik hem gekocht heb. Zou een nVidia GTX570 (1280MB) hier op draaien? Ik heb bij andere moederborden gezien dat er een limiet aan grafisch geheugen zit, het zou jammer zijn dat juist mijn moederbord maximaal 1024MB ondersteund.

Groet,

Conscript

Ik zie op de site onder Specifications bij GPU dit staan:

'Maximum shared memory of 1024 MB'

Betreft dat dan de onboard, of het geheugen van de videokaart wat het moederbord gebruikt?

Integrated ATI Radeon™ HD 4250 GPU
Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB ports
Maximum shared memory of 1024 MB
Dat gaat dus over de iGP die op het moederbord zit gebakken. Als je een losse kaart gebruikt zou ik die uitzetten. Helemaal aangezien het een Ati chip is en de kaart van nVidia -> driver confilcten.
De iGP van dus max 1024MB van het werkgeheugen gebruiken.

Driver conflicten zijn de laatste tijd vrijwel niet meer aan de orde. Een enkele keer gaat het fout, maar zeker bij de recentere drivers kunnen Nvidia, ATI/AMD en Intel prima naast elkaar werken.

Een GTX570 moet prima kunnen draaien op dat bord. Shared memory duidt (zoals eerder aangehaald door maniac2003) op de grootte van het geheugen van de IGP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan