guery zoeken op textfield PLEAS HELP ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbakker71

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Hallo forum gebruikers

Ik werk op me stage met Access 2007 engels alleen ik begrijp er nog weining van :(. maar nu heb ik een vraag bij een guery of hoe je het ook schrijf.

Ik heb een form om te zoeken met meerdere text fielden maar die guery zoekt naar lege felden constant. Hoe kan ik dan oplossen Pleas zeg het me. Ik moet anders het hele systeem anders maken en dat is niet zo handig als mensen het gaan gebruiken die er geen verstand van hebben

bey

zelf de meeste dommen antwoorden zijn goed. En je komt in de credit van McCain food production BV (patat fabriek)

M.V.G Martijn Bakker

ps Weet iemand hoe je die database vriendelijk maakt zoals dat als je het opent dat er een form komt

thanks als je het goede antwoord weet

Om met de laatste vraag te beginnen: in de Opties (<Huidige database>) kun je aangeven met welk formulier de db moet opstarten. Dus dat is simpel in te stellen.
De rest van de vraag snap ik niet... Een query (ja, met een Q) bestaat uit velden uit tabellen. Waar komt dat formulier in het verhaal bij kijken? Gebruik je de formulier velden om de query te filteren?

Re:

Ik gebruik die formulieren om te filteren. Ik heb status,nummer,datum,Reanumber,Name.

Dankje voor je andere reactie:thumb:

En hoe gebruik je het filter nu? Hoe ziet dat er uit?

Ik heb geen foto maar ze hebbeb allemaal een naam en nu is juist het probleem dat hij ze zoekt zelf als ze leeg zijn

Zo ziet het er ongeveer uit
Text. [ ]
6x

Search. Cancel

Dit is een beetje weinig.... Geen idee wat dit moet voorstellen, maar dit is geen query, noch een filter. Kun je de SQL van de query niet posten? En we hoeven ook geen foto ;)

die query heeft 30 kolommen en die form (vragenlijst) heeft er maar 5 omdat ze daarmee zoeken.

Het is:
Name
Disposal Number
Number
Date
Status

bey martijn

oja en het bestand je staat op mijn stage en mag ik niet wegen geheimhouding niet uploaden omdat het om miljoenen euro's kan gaan wat er in zit. Loop namelijk stage bij McCain Food Productions

Ik wil ook alleen maar de query zien, en dan de SQL tekst. Want met de informatie die je nu geeft, kan ik nog steeds niks.

Hoe doe ik dat en wat is je email dan kan ik heb di even e-mailen rond 9:00

In het query-ontwerp venster heb je in het menu van de knop <Weergave> een knop met de tekst <SQL weergave>. Als je daar op klikt, zie je de feitenlijke tekst die in de query gebruikt wordt. En die kun je gewoon hier posten, en hoef je dus niet te mailen.

ok komt goed ik dacht dat het een .TXT bestand werd dinsdag loop ik weer stage en dan zal ik het doen

Ik heb het probleem opgelost ik heb ingetypt LIKE "*" & =[forms]![search]!Statustxt] &"*" en nu heb ik het probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan