Guestbook maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Hallo,
Met Frontpage heb ik een pagina gemaakt.
Nu ben ik op zoek naar een guestbook. Ik ben er inmiddels achter dat dit met een zog. script-bestandje moet. Ik wil wel het uiterlijk v/h guestbook zélf kunnen aanpassen. Het moet een super simpel iets zijn:

een pagina waar je je berichtje kunt zetten (naam en berichtje)
en een pagina waar alle berichtjes staan
géén smileys of zulke ongein

Hoe kom ik hieraan? graag een link of mail
Ik weet dat mijn host het hoort aan te bieden, maar stel nou dat dat niet het geval is...
dank.

erik

Hoi,

Het kan ook zijn dat jou host zulke scripts niet wil hebben.
Er zijn veel gratis gastenboeken te vinden op het internet en ze zijn vaak helamaal aan te passen.

het kleine beetje reclame (in de vorm van een banner) is niet irritant.

Kijk eens op http://www.koekjes.net/gastenboek/ of klik hier

chmod

Ik heb eens op die site van KwWouter gekeken en heb een zip bestandje gedownload met een .css .php en een .dat bestandje.
Ik heb wel gezien hoe je de opmaak verandert alleen er was iets wat ik niet snapte:

//Name of file used to store your entry
//Be sure that your server can write in this file by CHMOD it to 777

:8-0:

wat betekent dát? óf hoe doe ik dat?

Als je een FTP programma gebruikt om je website te uploaden, dan moet je daar de CHMOD veranderen.

Elk programma verschilt, maar ik dacht het volgende:
  • Upload het bestandje
  • Klik er rechts op
  • Kies CHMOD en je ziet zoiets
chmod.jpg

Daar kun je 777 invoeren.

PS: ik weet niet wat CHMOD betekent...:confused:

chmod staat voor channel mode.

Het heeft te maken met "wat" een "bestand" mag doen.
Je moet hierbij denken aan een aantal jaren geleden toen er veel met perl werd gedaan op unix systemen. Mag een script bestanden aanmaken, verwijderen en andere scripts uitvoeren?

Nu gebruiken we het bijna alleen nog maar om bestanden schrijfbaar te maken.

Overigens; voor een gastenboek heb je dus wel een server nodig die scripttalen ondersteunt (asp, perl, php). Het kan NIET client side.

t.

Ik wist dat het wat te maken had met perl...ben weer op de hoogte.

Had ErikD al gevraagd of zijn server dat soort scripts wel ondersteund. Naar mijn weten wordt het steeds zeldzamer en heb je toch meer PHP enz enz.

Als ErikD een lekker simpel gastenboek wilt die toch makkelijk te configureren is, dan zou ik toch aan mijn 1ste post denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan