Héél traag internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels3086

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
7
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort last van een probleem met mijn internet (wat aan mijn computer ligt, want de rest van de computers in dit huishouden hebben er geen last van).
Ik heb met deze computer voorheen ook al problemen gehad, wat uiteindelijk is opgelost door de 'wireless mode' van mijn Wireless adapter (een "Intel Centrino Advanced-N 6230) te veranderen.

Nu heb ik echt wéér een probleem, het internet is namelijk erg traag, hoewel mijn verbinding gewoon prima is, echter was ik verbijsterd na een speedtest (www.speedtest.net) te doen, met dit als resultaat:

Untitled.jpg

De rest van mijn computers komt met minimaal 10 mbps de test uit. (Niet bijzonder veel, maar vele mate beter dan 0,59 dacht ik zo..)

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al een aantal virusscanners laten draaien, en CCleaner over m'n computer heengegooit.

Alvast bedankt,

M.v.g. Niels
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Probeer eens met Mbam (link in m'n handtekening).
Test ook de snelheid eens met een utp-kabel.
 
Hallo,

Ik heb net even met de UTP kabel geprobeert te speedtesten, en die werk gewoon prima, hier de resultaten:

met UTP.jpg

Dus dat werkt in ieder geval prima, met de UTP kabel heb ik verder ook nooit problemen gehad (het vorige probleem kwam ook niet voor met het gebruik van een UTP kabel.

Ik ga straks ook nog even MBAM over mijn computer heen gooien, dus ik zal in de loop van de dag nog meer op deze post reageren!

M.v.g.
 
Ik heb net ook even mijn wireless connection getest op mijn school (HvA), en deze werk perfect, hier de resultaten:

school.jpg

Hier moet ik echter wel, de wireless mode van mijn adapter altijd op 802.11.a/b/g en thuis moet dit 802.11.b zijn, wat ik nogal vreemd vind..

Any suggestions?

P.S. MBAM is nu aan het scannen.
 
Als laatst wil ik nog even zeggen dat het uiterst vreemd is dat mij computer geen problemen ondervind in de "802.11.b" wireless mode, maar wel deze ultiem lage MBPS ratio heeft (0,60 gemiddeld) en in alle andere modes ongeveer 30mbps heeft, maar in deze modus komt het probleem wat ik voorheen had weer terug. Dit probleem was dat mijn internet telkens op en neer gaat als het ware, steeds even 5 tot 30 seconden doet het niks (terwijl ik gewoon de hele tijd uitstekend verbonden ben), al deze problemen ondervind ik echter niet als ik met m'n computer aan een UTP kabel hang.
 
Het is maar een idee, op het w.w.w. kom ik meerdere problemen tegen met deze kaart trouwens.
DEVOR- You are a genius and I'm a dolt. Since my laptop woked fine with the original (Broadcom?) wifi card and WNDR3700 router and I only encountered problems when I put the new Intel 6230 card in, I ASSUMED the problem lay with either the router or Intel card. Your mention of power management made me check. Sure enough, under Windows power management the "on battery" power plan had the wireless connectivity set to maximize battery life (really?). When I changed it to maximize performance I was back in business - no network dropouts. So simple!? Okay, that being said, either Intel or Netgear need to fix their driver/firmware because such a thing shouldn't be such a mortal problem but at least I'm cured for now. Thanks DEVOR!!!
M.a.w. kijk eens naar je energie-instellingen betreffende je netwerkkaart. Might help.
Wat ik zou proberen: Zet je netwerkkaart terug in de b/g mode en zet bij energieschema's je netwerkkaart op maximum performance en vink evt. alle energie-opties op je netwerkkaart uit (apparaatbeheer>dubbelklik op netwerkadapter>energiebeheer>uitvinken "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord, helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem na de stappen ondernomen te hebben..
 
De internetsnelheid die je op school hebt daar kunnen wij alleen maar van dromen :eek:
Wat je probleem betreft, andere pc's hebben er geen last van in hetzelfde huis op dezelfde router, toch?
Is er mss een storingsbron tussen jouw pc en de router waar jij op die specifieke plek mss last van hebt?
Je moet je gaan afvragen of de anderen mss andere omstandigheden hebben, of heb je dat overal in huis?
Bedraad heb je er geen last van en draadloos wel, maar op school (ook draadloos neem ik aan) heb je er weer geen last van.
Heb je het probleem op alle plekken in huis?
Veel vragen, maar op de een of andere manier moeten we toch aan een oplossing zien te komen.
Als het echt aan je pc lag dan zou je het probleem overal moeten hebben, ook op school dus.
We wachten op je antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan