Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
h1 {
margin: 0px;
}
h1, h2, h3, h4, h5, h6, p {
margin: 0;
padding: 0;
}
#menu h1 {
margin-top: 20px;
}
Een goede gewoonte (waarschijnlijk al door Erik gebruikt, zodat hij de <p> niet vermeldde) is, om het stylesheet te beginnen met alle <h>'s en de <p> standaard op nul te zetten. Veilig (cross-browser) is ook om daarbij niet alleen de margins, maar ook de paddings tot nul te reduceren (die kunnen ook wel eens verschillen):
Code:h1, h2, h3, h4, h5, h6, p { margin: 0; padding: 0; }
* {
padding: 0px;
margin: 0px;
}
Yeps, dat kan inderdaad ook. Het nadeel daarvan vind ik, dat je dan tegelijk alle <ul>'s en <li>'s meepakt, waarmee de bullets op rare plaatsen kunnen komen te staan, en je dat weer moet bijstellen. Maar in 9 van de 10 gevallen geldt dat dan alleen voor de #content, want in menu's gooi ik doorgaans de bullets er toch uit met {list-style: none;}.Eigenlijk beginnen al m'n stylesheets zo:
Code:* { padding: 0px; margin: 0px; }
Wat mij betreft ook! Alleen als je dat zou invoeren, is het niet "backwards compatible" (voor oude versies bruikbaar), en zou zo'n 90% van de bestaande sites wat erg uit de bocht vliegen, denk ik zo. Ander tegenargument: er is dan visueel geen (default) verschil meer tussen een <br> en een nieuwe <p>, wat er al in zit vanaf de html-oertijd. Dus ik denk niet dat ze er gauw aan beginnen.Wat mij betreft mogen alle browser standaard alle margins en paddings op 0 zetten.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.