Hackerrrsss actief ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hoi

Ik krijg keer op keer melding van mijn firewall dat sommige fuguren steeds in mijn pc proberen te komen.
Ik vraag me af hoe het komt. Komt het misschien doordat ik een bestandje op mijn pc heb staan ?

Groetjes

Cisco18,
Dat zijn mensen die een poort scan doen om te zien welke mensen poorten open hebben staan om in te breken op hun computer.
Ze doen dat op veel computers tegelijkertijd.

Je kunt die meldingen gewoon uitzetten in je firewall zodat je niet paranoide word.

Mocht je toch twijfelen of je een trojan of een open poort, dan kun je hier zowel een virus scan doen als wel een security poort scan doen:

http://security.symantec.com/sscv6/..._parent=true&plfid=23&pkj=VTUPJUIYCZRWEJGSSKE

Mischien ter geruststelling. Bij mij slaat Norton om de haverklap alarm maar geeft ook zelf aan dat dit ook wel eens onterecht kan zijn. Onthou maar dat het in ieder geval goed is dat hij aanslaat, weet je in ieder geval dat hij goed werkt.
Doe even die scan die saldos voorstelt, die is erg betrouwbaar.

Geplaatst door saldos
Cisco18,
Dat zijn mensen die een poort scan doen om te zien welke mensen poorten open hebben staan om in te breken op hun computer.
Ze doen dat op veel computers tegelijkertijd.

Je kunt die meldingen gewoon uitzetten in je firewall zodat je niet paranoide word.

Mocht je toch twijfelen of je een trojan of een open poort, dan kun je hier zowel een virus scan doen als wel een security poort scan doen:

http://security.symantec.com/sscv6/..._parent=true&plfid=23&pkj=VTUPJUIYCZRWEJGSSKE

Bedankt voor die link.

Hij kon gelukkig niks aantreffen op mijn pc.

Ik vraag me dan toch af hoe het toch kan , want mijn pc is clean.

Groetjes.

Geplaatst door Cisco18
Ik vraag me dan toch af hoe het toch kan , want mijn pc is clean.
Groetjes.

Zoals ik al zei: er worden continu scans gedaan door hackers en crackers.
Als ik de alerts aanzet, dan krijg ik ze ook continu.
Ik denk iedereen wel. Je bent dus niet de enige.

Hallo

Bij mij ook veel scans.

Op het moment is het MYDOOM virus nog erg actief, wat resuteerd in 200 hits per dag, op de poorten 1080 3127 3128.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan