Haf 922 Spuiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomos

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo,

Ik hou ervan om te casemodden, nu wil ik weer wat doen, namelijk mijn binnenkant van mijn haf 922 zwart spuiten. (Wat nu dus grijs is, eigenlijk alles wat grijs is zwart maken.)
Ik weet totaal niet hoe ik dat moet doen. Wie kan mij erbij helpen?

Met vriendelijke groeten,
Thomas

Met een blikje spuitverf misschien? :) Het is precies hetzelfde als de buitenkant spuiten:
1. schuur het de oude laklaag op (beste met een korrel boven de 200);
2. ontvet de oude laklaag en spuit hier 2 dunne lagen grondverf overheen (eigenlijk niet nodig, maar als het je het echt wil of als je met het schuren er groeven in hebt getrokken);
3. spuit de nieuwe laklaag eroverheen in 3 dunne lagen. Laat het elke keer goed drogen (zie verpakking), voordat je er weer een nieuwe laag op spuit!
4. evt. met autowas een beetje extra glans toevoegen

Je moet als eerste stap je hele kast uit elkaar halen (dat houd in dat je ook alle rivets eruit moet boren).

Dan kan je alle onderdelen glad schuren. (evenveel druk houden en in rondjes bewegen!)

na het schuren moet je de kast even wassen met water en sop en een aantal uren (dagen) laten drogen.

behandel vervolgens alle onderdelen volledig met een primer.
Pro tip!: Verwam de primer kan in een bak met warm water voor een beter resultaat.
Primer kan je er in meerdere lagen erop spuiten, laat de eerste een 6-7 uur drogen. de andere kunnen met 2 uur.

Haal een aantal platen karton en zorg dat je met het spuiten niet alles om je heen ook meespuit.

Na de eerste laag primer, inspecteer de onderdelen en als je putjes ziet of bobbeltjes (99% van de keren zal je dat zien), pak dan een emmer water met sop en schuurpapier.
Maak het schuurpapier nat en begin te schuren. (herhalen tot je tevreden bent)

LAAT DE KAST 2 DAGEN DROGEN VOOR JE DE ECHTE VERF EROP GAAT SPUITEN!!!

-2 dagen later-
Spuit de kast met verf en laat het drogen. doe dit zovaak als je nodig acht (of post hier foto's en laat ons beslissen :P)
Was de kast na het drogen van elke laag zodat de kast ECHT schoon is voor de volgende coat.

en daarna natuurlijk de blanke lak om hem te laten glimmen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan