hahdd te klein?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo allemaal gister een totale crash gehad
alles weer opnieuw erop gezet en nu zit zp mijn 2 harde schijven allebei nog maar met de grotte van 131 GB terwijl ik er 1 heb ide van 240 GB en sata van 640 GB
ze worden allebei herkend in de bios en ook in schijfbeheer ik heb ze nu dus allebei geformatteerd als 2 schijven van 131 GB
en op de c?: staat als gewoonlijk hetOS
heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen met een kale xp op mijn schijf
alvast bgedankt voor jullie hukp

1. Probleem ligt er hoogstwaarschijnlijk aan dat je een XP installatiecd zónder SP2 of SP3 erin geïntegreerd hebt gebruikt bij de installatie.
2. Oplossen van je probleem is het installeren van SP2 (of SP3) óf een registeraanpassing (zie voor beiden deze link) en daarná een partitioneerprogramma als Gparted gebruiken om de partities zo groot te maken als je zelf wilt (vergroten of verkleinen).

We horen wel of je met deze informatie wat verder geholpen bent.

Tijs.

hallo ik heb van alles geprobeerd maar ik zit nu met 5 partitities op mijn 2 schijven en ik krijg ze maar niet als 2 schijven gereed
ik gebruik het progje easus partitionmanager
omdat de vorigre link niett werkte
maar volgens mij blijft het principe toche het zelfdse
help alsjeblieft anders gaat heel het zootje zometeen het raam uit van 3 hoog(frustratie puur!!!!!):p:p

Link werkt prima hier (gisteren ook). Staat een mooie handleiding in het Nederlands hoe partities te vergroten of verkleinen.

Maar goed, je kunt ook rechtstreeks een Gparted Live CD branden en daar de pc mee opstarten.
Kijk hier, en download vandaaruit hier het .ISO bestand dat je naar CD kunt branden met (bijv.) ImgBurn (optie "Write image file to disc").

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan