Haier L51AI1 laptop vraagt bij opstarten om wachtwoord/password

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperMars

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met de laptop van mijn zoon.
Sinds vandaag start de laptop niet meer door, na het opstarten komt er een pop-up scherm waar je het wachtwoord van het bios moet invullen, mijn zoon zegt dat dit plotseling is.
We hebben geen idee wat het wachtwoord is.
Ik probeer nu het wachtwoord te resetten, maar ik kan niet echt veel gegevens van de laptop vinden.
De laptop is een
Merk Haier
Model L51AI1
Product nr W59.

http://icecat.nl/p/haier/jb05v1e0100/notebooks-6933012822282-W59-664626.html

Wie kan me helpen om te vinden welk moederbord er inzit en hoe ik het bios wachtwoord kan resetten.

Alvast bedankt

Dat plotseling lijkt me niet erg aannemelijk zeg ik je op basis van 15 jaar professioneel knutselen met pc's en eindgebruikers.

Als de laptop start. Kun je dan zien welk merk BIOS het is of verschijnt er alleen een wachtwoord veld?

Er komt direct een popup waar ik het wachtwoord moet invullen.
Wel kan ik rechts onderin zien dat het om een phoenix gaat, maar welk type en versie kan ik niet zien.

Hallo

" maar ik kan niet echt veel gegevens van de laptop vinden."

Heb persoonlijk nog nooit van dit "merk" gehoord

Weet niet hoe handig je bent ... , ouderdom wordt ook niet vermeld ...

Indien dit een al iets oudere laptop mocht zijn , kun je proberen om het b.i.o.s. batterijtje kortstondig te verwijderen. (indien je pech hebt , is deze gesoldeerd , en dien je deze los te solderen...)

Meestal is dit voldoende om eventuele paswoorden te verwijderen.

Waar dit zit op dit motherboard ????

Meest voorkomende plaatsen ... onder het keyboard , of onder de luikjes onderaan de laptop (ram/wifi etc ...)

Mocht dit echter een recentere laptop betreffen , dan wordt dit niet opgeslagen in ram , maar rom , en dan helpt het batterij verwijder truukje niet ...

Of ... de fabrikant kontakteren om dit paswoord te verwijderen ... uiteraard zal er om een bewijs van aankoop worden gevraagd.

"mijn zoon zegt dat dit plotseling is." ... dit is inderdaad weinig geloofwaardig ... paswoord dient meerdere malen worden ingevuld , etc ...

Hopelijk ben je iets met de geleverde info.

Na herlezen zie ik net dat deze laptop van +/- 2006 dateerd , en zal de batterijverwijdertruuk vermoedelijk wel helpen.

Peter

Hallo Peter,

bedankt voor je reactie.

Ik heb het truukje met de batterij geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan