Haier W59 fysiek geheugen afwijkend van softwarematig geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bieah
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bieah

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Mijn ouders hebben een Haier W59 laptop voor internetten en e-mail. Het viel mij op dat de 512Mb RAM volloopt tot 600 tot 800 Mb. Ik wil deze vergroten tot 2Gb. (4Gb max), maar softwarematig geeft hij aan dat er 2x 256Mb RAM SODIMM DDR2 PC-5300 in zit. Als ik hem open maak, zie ik maar 1 reepje RAM (256Mb) en kan de 2de niet vinden. Weet iemand waar deze zit of hoe ik dit kan upgraden? Hierbij enkele foto's:

Foto-ZE46PA4X-D.jpg

Foto-BXDA4RAD-D.jpg

Bij laptops is het vaak het geval dat de 2 aansluitingen direct onder elkaar zitten. waardoor het lijkt dat er maar 1 RAM geheugen geplaatst is. mijn advies is daarom om degene die u ziet te verwijderen en kijken of er nog 1 onder zit.

hier is een voorbeeld. Het is wel zo dat deze niet direct onder elkaar zitten maar er zijn dus variaties het kan zijn dat dit bij u wel het geval is. link

Bij laptops is het vaak het geval dat de 2 aansluitingen direct onder elkaar zitten. waardoor het lijkt dat er maar 1 RAM geheugen geplaatst is. mijn advies is daarom om degene die u ziet te verwijderen en kijken of er nog 1 onder zit.

hier is een voorbeeld. Het is wel zo dat deze niet direct onder elkaar zitten maar er zijn dus variaties het kan zijn dat dit bij u wel het geval is. link

Bedankt voor de tip. Ja, dat dacht ik inderdaad ook (heb vaker RAM vervangen), dus heb inderdaad deze eruit gehaald, maar er zit niets onder. Ook het klepje links op de foto verschuilt geen RAM (is een lege ruimte).

Ik heb wat foto's op het net beken maar daar zie ik ook maar 1 compartiment voor het ram geheugen. Zolang de ander niet kan worden gelokaliseerd is de enige optie om de bestaande te vervangen door 1 of 2 GB.
Start de laptop wel op als u de gevonden DDR chip heeft verwijderd?

Ik heb wat foto's op het net beken maar daar zie ik ook maar 1 compartiment voor het ram geheugen. Zolang de ander niet kan worden gelokaliseerd is de enige optie om de bestaande te vervangen door 1 of 2 GB.
Start de laptop wel op als u de gevonden DDR chip heeft verwijderd?

Dat zal ik proberen inderdaad, de volgende keer dat ik de laptop weer in mijn handen heb. Er staat op het RAM wel 256Mb RAM, dus dat klopt wel. Je zou dan bijna denken dat er 256Mb op het moederbord gebakken zit...

Ja klopt, Het zal dan wel een heel raar geval zijn. om 265 MB DDR2 geheugen vast te maken aan het moederbord. met oog op upgraden is dit een heel raar idee aangezien het nieuwe (en misschien snellere) geheugen dan altijd gelimiteerd zit aan het al bestaande niet verwijderbare geheugen.

Ik heb het inmiddels opgelost met de hulp van mijn systeembeheerder op het werk. Schijnbaar zitten bij laptops vaak de geheugen onder de toetsenborden. Dus een is vanaf de onderzijde van de laptop te bereiken en de ander vanaf onder het toestenbord. De laptop met de upgrade loopt nu als een zonnetje

Hey ik had ook een Haier w59,
hij had eerst 512mb ram (2x 256mb) heb het naar 1gb 256mb geupgrade.

De andere ramgeheugen waar jehet over had eentje is op de moederbord andere licht onder de toetsenbord die kan je loskoppelen met een naald ofzo.

En daarmee zet ik het topic nu maar op slot.Het was immers opgelost en de laatste reactie voegt verder niets extra's meer toe.Tevens is topic al wat maandjes oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan