hal.dll ontbreekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter 10i
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

10i

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende:
Mn laptop start niet meer op, ik krijg de volgende melding bij het opstarten:

Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw

Nu heb ik geprobeerd om via de windows xp cd rom de repair uit te voeren. Echter wordt hier gevraagd om een administrator ww welke ik niet heb. Hoe kom ik nu verder?

Is het eventueel een optie om windows xp opnieuw te installeren ipv de repair uit te voeren of verlies ik hier al mn gegevens mee?

Wie kan mij helpen??

Groetjes

Op deze website kun je hal.dll downloaden. Oude bestand even apart zetten (nog niet verwijderen) en dit bestand op z'n plek zetten.

Daar waar bij de repair om een ww wordt gevraagd kun je gewoon enter geven
Wel eerst de juiste installatie seleceteren. In jou geval 1., ook als er maar 1 staat.

uitleg van ms
mvg leo

Beste Leofact,

Op enter drukken werkt helaas niet, dit heb ik al geprobeerd, dan krijg ik de melding dat het ww niet correct is en moet ik deze nogmaals invullen.

Heb je een andere oplossing?

Blijkbaar is er ooit een ww ingesteld.
hoewel het ook wel eens gebeurt dat windows ten onrechte een ww vraagt
Met de informatie uit deze link kun je het ww aanpassen en dan wel de console in.

Hoi Leofact,

Ik zat te denken, ik ben in het bezit van 2 laptops, met allebei veel gegevens erop. Nu kan ik natuurlijk alles proberen zoals je me zojuist hebt uitgelegd (heb de link bekeken en wilde hier morgen mee gaan werken) maar is het niet makkelijk om mn harde schijf die in mn laptop zit die nu niet meer opstart even in mn andere laptop te doen en dan alle gegevens op mn andere computer zetten en dan de harde schijf weer terug zetten en dan opnieuw windows xp installeren??

Of zal mn harde schijf juist niet op starten? :shocked: (volgens mij stel ik nu een hele domme vraag... :o)

Dat is geen gekke gedachte, maar werkt alleen als je de harde schijf erbij hangt.
Opstarten van de origenele, hal.dll terug zetten en hopen dat hij het dan wel doet.
De kans dat je even makkelijk een tweede schijf in laptop zet is echter niet echt groot
(niet onmogelijk, mijn laptop heeft er standaard twee)
Er is wel hardware die ide of sata naar usb omzet, daar zou het wel mee gaan, maar dat betekend wel weer kosten.

Laatst bewerkt:
Is het makkelijk om mn harddisk die dus niet opstart als slave op mn andere laptop die t wel goed doet aan te sluiten?

Ik ben echt een leek en kom er totaal niet uit... :shocked::confused::(

Als het mogelijk een corrupt opstartbestand is,dan is mijn manier een stuk makkelijker en kun je de fout ook direct oplossen.

Greetz

Dus dan hoef ik alleen maar dat document op cd te zetten? Unzippen of branden als image?

En die cd doe ik dan in mn laptop ipv mn windows xp cd? Dan herstelt ie alles?

sorry dat ik er zo weinig van snap hoor...:confused:

De iso op cd branden als image en de laptop er mee opstarten,dan krijg je een menu met 10 mogelijkheden.

Waarschijnlijk is het optie 1 waar je mee kunt doorstarten naar Windows.

Zoniet,dan de opties t/m 8 proberen.

Je weet hoe een image te branden?

Uhm....:confused: misschien is een uitleg wel handig.. :) kan ik het iig niet fout doen :D

Bedankt voor je geduld en uitleg :) :thumb:

Uhm... windows media player meestal...omdat ik vooral muziek brand...

Nou is gelukt, in die zin, het branden. Heb optie 1 t/m 8 geprobeerd maar geen van allen lukt. :shocked: Krijg t volgende bericht:

Windows could not start because of a computer harddisk configuration problem. Could nog read from the seleceted boot disk. Check booth path and disk hardware.
Please checj the windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for aditional information...

Wat nu?? :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan