hal.dll ontbreekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter 10i
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok,het was dus geen corrupt opstartbestand en je kunt ook niet in de herstelconsole komen met de XP cd.

Je kunt aan een herstelinstallatie denken met behoud van data,maar ik kan zo direct geen bevestiging vinden over het "behoud van data" bij Microsoft.

Ik ben voorzichtig,dus als je een XP cd met minimaal SP1 hebt,maak dan een UBCD4WIN live cd.

Daarmee kun je "bijna zeker" een gecrashte Windows-schijf benaderen,zodat je de data eerst veilig kunt stellen.

Het vervangen van Hal.dll is dan ook mogelijk,gezien het feit dat dit nu niet via de herstelconsole kan.

http://www.ubcd4win.com/

Greetz

Als het bestand op cd staat en die doe ik mn kapotte laptop, moet ie dan starten vanaf die cd automatisch? of moet ik iets doen??
de vorige cd startte automatisch...

Ja,de cd is bootable.

Je komt in een Windowsachtige omgeving en van daaruit kun je de hardeschijf benaderen om de data te saven.

Greetz

:shocked:Het werkt niet.... hij pakt de cd niet.... krijg elke keer weer de tekst windows kan niet worden gestart vanwege het missen van hal.dll....

Wat doe ik fout of kan ik nog doen? Kan ik ook op een of andere manier een back up maken en dan alles gewoon opnieuw installeren? Of kan ik sowiezo opnieuw installeren? Of verlies ik dan al mn gegevens? Kan je ook kiezen voor installeren zonder formatteren?

Wat een vragen he... maar wordt hier zo moedeloos van...

Het werkt niet.... hij pakt de cd niet.... krijg elke keer weer de tekst windows kan niet worden gestart vanwege het missen van hal.dll....
Hoe heb je de iso op cd gezet,toch wel als "image" hoop ik?

Boot hij wel op de PC waarvan je nu werkt?
Kan ik ook op een of andere manier een back up maken en dan alles gewoon opnieuw installeren?
Ik wacht je antwoord even af,heb je een USB-stick?

Greetz

Waarschijnlijk heb ik het dan niet goed gebrand... :o Kan je me precies uitleggen welk bestand ik dan moet branden en op welke wijze? Met dat burn programma??

Is het niet makkelijker toch back up te maken? Voor mij als leek? Met een usb stick??

Je hebt dus de UBCD4WinBuilder.exe helemaal niet opgestart begrijp ik.

Je hebr UBCD4Win toch wel geïnstalleerd mag ik hopen?

Ok,zoals ik al zei,je hebt een XP cd nodig met minimaal SP1 of hoger.

Kopieer de inhoud van de XP cd naar een map op de C: partitie.

Start UBCD4WinBuilder.exe en verwijs naar de genoemde map als source (bron).

Lees op http://www.ubcd4win.com/ onder "How to Build" hoe het e.e.a. gedaan dient te worden.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan