hal.dll probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iron Goose

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
22
Ik kan men pc niet meer starten. Het bestand hal.dll is niet goed meer hij zegt dat ik het opnieuw moet installeren. Dus ik stop men windows cd erin en start die op. Maar dan door wat googlen vond ik dat ik in de recovery console moest terechtkomen maar daarin raak ik dus niet in. Ik moet op een toets duwen om de cd te laden maar dan krijg ik een venstertje met windows installatie (alles in 3 talen: Frans, nederlands en duits) , ik kan 'reparatie' ook aanvinken, ik kan console openen en ik kan kiezen voor de recovery console te installeren. Ik klik op het laatste en dat kan ik weer in 3 talen. Alleen alles werkt behalve de nederlande. Ik installeerde de franse die werkte maar na restart kon ik er weer niet ingeraken. Iemand die mij kan helpen het hall.dll bestand weer werkende te krijgen???
Alvast bedankt
 
Hoi, Je zult dit bestand van de orginele windows cd moeten kopiëren .(Op de cd in de map i386) en vervolgens weer in de juiste directory van je hd moeten zetten). En op de hd meestal de root! (C: of C/windows/system32) Nog makkelijker is, van de windows cd de bestanden NTLDR,NTDETECT en BOOTINI te kopiëren en deze op een diskette te zetten zodat je weer kunt opstarten vanaf diskette. Wel ff floppy op 1 zetten in bios. Vervolgens kun je deze bestanden in de C: zetten. Windows zal nu weer normaal opstarten!

UIteraard zul je hiervoor wel een floppydrive moeten hebben...

Of je probeert het via deze methode....
Start op vanaf windows installatie cd (originele) en ga naar de herstelconsole) door op "R" te drukken als het erom vraagt.

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT

Doe een herstart en bekijk het nu nog maar eens...

Succes..
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is net ook een deel van het probleem. Op R drukken als hij erom vraagt. Hij vraagt er gewoon nergens om. Ik kom in een venstertje van Medion zelf waar ik windows opnieuw kan installeren of repareren. Maar bij repareren gaat hij over op windows installeren dus :s. Ik geraak niet in die recovery console.
 
Volgens mij heb je geen originele installatie,maar een "recovery cd".

Mocht dit zo zijn,haal dan hier de losse herstelconsole van XP op.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Info herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Overigens is het waarschijnlijker dat een van de opstartbestanden corrupt is geraakt,dan krijg je n.l. ook de Hal.dll melding.

Haal hier het bestand fixntldr voor Floppy,CDRom of USB-stick op.

http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

Als je met een van boven genoemde media opstart,krijg je een startmenu met 10 mogelijkheden te zien.

Als het een opstartbestand betreft,dan moet je met een van de eerste 8 mogelijkheden kunnen opstarten.

Greetz
 
Opgelost

Ik heb een andere opstart-cd van een andere XP hier in huis gebruik daar stond wel een herstelconsole op en via dat heb ik de boot.ini opnieuw kunnen aanmaken en het is opgelost nu.
Bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan