Half beeld bij afspelen mkv video file in VLC

Status
Niet open voor verdere reacties.

TolHansen

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2022
Goedendag,

Ik gebruik VLC Player om .mkv video files te streamen vanaf mijn laptop via Soda Player en Google Chromecas naar mijn smart tv
De VLC versie is 3.0.17.4 Vetinari.

Bij verschillende .MKV bestanden komt het voor dat tijdens het streamen de onderste helft van de video op de smart tv een trekkend (bewegend) zwart beeld vertoont en de bovenste helft wel als video zichtbaar is.

Kan dit liggen aan de kwaliteit van het .MKV file of moet ik toch ergens in de instellingen van VLC nog iets wijzigen? Scherm vullend staat aan in VLC

het komt ook voor dat de naam van een bestand te lang is en dan niet wil streamen. Als ik dan de filenaam verkort werkt het meestal wel maar nu dus helaas niet.

Als ik de laptop rechtstreeks via een HDMI aan de TV hang werk het wel.

Iemand enig idee hoe dit kan ontstaan?

Alvast bedankt

NB: foto gevoegd van het halve beeld.

Bijlagen

• VLC half beeld.jpg
    VLC half beeld.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 22
Kan het een audiospoor zijn wat niet word ondersteund ?
Een conversie van de betreffende film naar een .MKV met een 2.0 zou uitkomst kunnen bieden/jouw probleem kúnnen verhelpen ..

Whittey bedankt voor je antwoord ik ben heelmaal nieuw op dit forum dus nog een beetje wennen aan procedures Ik heb een vervolgvraag weet niet of dit zo kan Maar hoe zie ik wat voor versie mkv ik heb en wat is de beste manier van converteren (programma) alvast bedankt Tol ook ui het land van je vlag

Hoi Tol, je zou het kunnen converteren met het programma Video converter van Freemake => https://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

kies bij audiouitvoer voor stereo 2.0, en dan kijken of het nóg zo is, zo ja, dan denk ik dat het aan je bronvideo ligt ..
Doet die film net zo bij een ander ?

Hoi Whittey zo werkt het prima de bestanden worden via VLC en de Chromecast nu prima afgespeeld naar de smart tv Kwaliteit is beter en ik ben de zwarte randen kwijt. Alleen nog even bekijken of er ook een mogelijkheid is om in 1x ook de srt ondertiteling file die los bij bronbestand zit mee te nemen, is daar nog een handige manier voor? Ik voeg nu steeds de losse srt file toe bij de geconverteerde video.

Klik na het selecteren van de film, op de kleine blauwe tekst, Ondertitels uitges.., selecteer hier de ondertitel en klik op de AVI/MP4/MKV naar keuze en je ondertitel word meegenomen in de conversie .

Op https://www.freemake.com/support/ staat ook een filmpje, 'How to add subtitles to a movie'

Laatst bewerkt:
Whittey bedankt voor de ondersteuning zo gaat het lukken. Ik zal deze vraag afsluiten. Mvg Tol:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan