halflife 1 zit vast bij Blast Pit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hallo,

Ik ben gek op de game Halfliffe (2 al verschillende keren uitgespeeld). Sinds kort heb ik Halflife 1 en speel deze nu. Echter ik weet niet verder te komen en hoop dat iemand mij daar bij kan helpen?

Ik ben nu bij Blast Pit, waar de plas onder stroom staat en probeer nu met die kisten een "brug" te maken. Dat lukt me niet echt, je kan hooguit 2 kisten tegelijk door duwen!

Of is er een trucje of manier om over die plas te komen?

groetjes,

Robin
:D
 
Ik ben Half life 1 al uitgespeelt maar weten even niet wat je bedoelt. Als je het iets beter uitlegt kan ik je mischien helpen.
 
Oke,
Ik heb een walktrough gevonden, waarvan ik nu de bijbehorende tekst van mijn probleem bijvoeg. Het gaat om de vetgedrukte en onderlijnde uitleg, ik krijg de dozen niet zo dat ik er over heen kan lopen. Hopelijk weet je nu wel wat ik bedoel.

groet,
Robin

==/ 3.5 Blast Pit \
-----------------

Sla de kisten en de planken kapot om door te lopen. Je vindt een
bullsquid en twee headcrabs, vermoord ze allemaal en loop door, achter
de hoek zit nog een headcrab. Ga naar het kleine controle kamertje en
haal de hendel over en kijk naar rechts. Een zombie breekt de deur open,
pomp een dubbel shotgun schot in zijn borstkas en ga naar de lift die je
zojuist hebt geactiveerd. Duw op de knop van de lift om naar beneden te
gaan.

Ga op de trein en activeer hem zoals je een lift activeert, laat de
trein versnellen door 4 maal op de "Loop vooruit" toest te drukken. Buk
dan achter het controle paneel van de trein tot je in de buurt komt van
een betonnen blok. Als de trein de betonnen blok raakt wordt je naar
voren geschoten richting een paar dozen. Probeer op een van de dozen te
landen zodat je geen leven kwijt bent van het giftige afvalwater.
Vermoord de bullsquid die op je schiet en spring naar de andere kant van
het water. Klim op de ladder en ga in de pijp. Volg hem tot een andere
opening. Spring uit de pijp en schiet de bullsquid neer. Spring naar de
pijpen die weglopen van de pijp waar je daarjuist uitkwam. Vermoord de
bullsquid in het giftige water onder je en neem een aanloop om naar het
platform te springen. Pak alle health packs en power modules die je
nodig hebt en loop door.

Spring op de pijp en volg hem tot je bij een andere pijp komt die leid
naar het platform in het midden van de kamer, spring op dit platform en
schiet de bullsquid neer die je kan zien. Spring op de lift en ga naar
boven door op de knop te duwen.

Ga af de lift en kijk naar rechts, schiet de bullsquid in zijn gat en
loop door. Er komt een groepje houndeyes op je af. Schiet ze neer en
loop door. Als je een van de containers kapot schiet bij de groene
houndeye, dan blaas je een stuk van de brug op en moet je over een heel
groot gat springen. Schiet daarom gewoon de houndeye zelf neer en reken
af met de headcrabs. Neem de health packs rechts van je indien nodig. Ga
de silo deur binnen en haal de hendel over.

Onmiddelijk als de deur open gaat komt er een zombie op je af die je
moet neerschieten. Ga verder, is dat geluid je al opgevallen? Loop door
en je ziet een wetenschapper die rondloopt, hij word aangevallen door
een kop van een hydra. Hoe dan ook, je ziet een knop waar "Test Fire"
bij staat. De knop werkt niet en, jawel, jij moet hem maken. Loop door
de volgende gang en kijk omhoog, schiet de barnacle dood en klim op de
ladder. Je ziet een barney, "Be quiet, it can hear you" zegt hij. Pak
zoveel granaten als je pakken kan en ga de silo binnen. In deze ruimte
is het het beste dat je alleen maar gebukt loopt.

Gooi een granaat naar de dozen bij de ladder eens je een verdieping
lager bent. De dozen ontploffen en de koppen van de hydra vallen het
gebied aan waar de ontploffing was. Zie je een verdieping lager de
opening waar planken over gespijkerd zijn? Gooi daar ook een granaat
naar om de opening vrij te maken. Ga nu naar de ladder en klim een
verdieping lager. Kijk nu naar de laagste verdieping en gooi een granaat
naar de opening daar. Ga nu door de opening op de verdieping waar je nu
bent.

Open de deur en schiet de zombie op de brug neer. Volg de gang naar een
ladder. Onder aan de ladder staan twee zombies. Schiet ze neer van hier
boven of gebruik een granaat. Ga af de ladder en sla het rooster kapot.
Klim helemaal naar beneden, je bent in een tunnel met water op de vloer.
Blijf op de pijp en ga links aan de splitsing. Klim op de ladder en
schiet de zombie neer aan de top. Pak een paar granaten uit het kleine
kamertje naast je en loop door. Schiet de twee zombies neer en klim naar
beneden. Duw op de knop aan de basis van de grote ventilator en klim
onmiddelijk weer naar boven.

Spring dan over de ventilator als deze op zijn snelst draait. De wind
pakt je mee omhoog. Sla de planken kapot en kruip in de koker. Sla de
rooster kapot en pas op van de headcrab. Ga verder door de koker tot je
in een kamer terecht komt. Schiet de zombie neer en activeer de fuel en
oxygen. Twee lichtjes zouden moeten aanspringen op het controle paneel.
Klim naar boven en open de deur, loop nu helemaal terug naar de silo
waar de hydra is. Gooi een granaat om ze af te leiden en klim naar
beneden, naar de volgende opening. Ga rechts en schiet de zombie neer.

Open de deur, schiet de bullsquid neer en loop door naar de gang. Je
komt in een ruimte met metalen dozen. Verplaats deze dozen naar het
plasje water dat je zojuist passeerde. Plaats ze zo dat je door op de
dozen te lopen naar de andere kant van de plas kunt zonder het water te
raken. Straks zie je waarom.

Duw op de knop van de lift maar ga er niet op, gebruik de ladder rechts
van je in de plaats. De lift valt helemaal naar beneden als je er in
kruipt. Klim naar beneden en ga door voorbij de wetenschapper naar de
volgende grote ruimte. Duw op de knop van het platform, het platform
brengt je dan naar de ladder aan de andere kant van de ruimte. Klim
naar omhoog, pas hier wel op dat je het bewegende platform hier niet
raakt. Loop vlug naar de volgende ladder en klim omhoog. Duw op de knop
van de generator, loop dan over de generator naar de andere kant en duw
hier ook op de knop. Klim naar beneden en ontwijk weer het platform. Ga
naar beneden, activeer het platform en keer terug naar het gebied met
de wetenschapper. Klim helemaal terug omhoog met dezelfde ladder waarmee
je naar beneden kwam en kruip op het platform, spring op het dak van de
lift en spring dan naar de plaats waar je de metalen dozen vond.

[COLOR="Yellow"]Als je terugkeert zie je dat de plas water van daarnet nu onder stroom
staat. Daarom moest je dus die dozen daar zetten. Keer nu helemaal terug
naar de hydra
,[/COLOR]
klim omhoog terwijl je de hydra afleid met granaten. Ga
terug naar de kamer met de "Test Fire" knop. Fuel, check. Oxygen, check.
Power, on. 3, 2, 1, DUW OP DE KNOP! BOOOM, gebraden hydra.

Ga naar de plaats waar de hydra vroeger stond. Helemaal onderaan is nu
een doorgang, ga erdoor en land in het water. Neem de magnum die daar
ligt en de ammo. Spring dan weer in het water, zwem naar beneden door de
gaten en zwem dan langs de rand naar boven. Als je health of HEV power
nodig hebt, aan de onderkant van de ladder staan stations. Kruip dan op
de pijpen en volg ze tot je aan een groot gat komt. Spring naar de
andere kant en draai aan het wiel. Ga in de pijp en volg hem tot hij
breekt. Je valt in een kamer en verliest hierdoor veel leven, maar er
zijn genoeg health packs in de kisten. Je vindt in de kisten ook een
paar tripmines. Volg dan de gang.


______________
==/ 3.6 Power Up \


groet,

Robin
:confused:
----------------
 
Aggh........nee, ik duwde alleen maar door er tegen aan te lopen. Inderdaad op een doos klimmen en met de use-knop de dozen doortrekken, dat werkt, ik ben verder.

dankjewel
Robin
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan